کشف بزرگترین معدن فلزات کمیاب جهان

عصر معدن- محققان ژاپنی موفق به کشف معدن حاوی مقادیر فراوانی از عناصر کمیاب در این کشور شدند که بازار عناصر کمیاب جهان را متحول خواهد کرد.;

کشف بزرگترین معدن فلزات کمیاب جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، عناصر و مواد معدنی کمیاب کاربرد بی‌شماری در روند تولید تجهیزات پیشرفته امروزی مثل تراشه‌های رایانه‌ای و باتری دارند.

    بنا بر اعلام مقامات ژاپنی این معدن حاوی بیش از 17 عنصر کمیاب پوسته زمین است که اکثر آنها در ردیف دوم از پایین جدول تناوبی عناصر قرار دارند.

    به گفته کارشناسان، این عناصر کمیاب که در گروه فلزات سنگین قرار دارند در پوسته زمین پراکنده هستند و برداشت تجاری آنها در نقاط دیگر زمین میسر نیست.

    طبق اعلام مقامات ژاپنی، با این اکتشاف بازار شرکت‌های تولید کننده قطعات الکترونیکی در ژاپن متحول شده و این کشور از وارد کردن عناصر ضروری از چین بی‌نیاز خواهد شد.

    برخی از کارشناسان معتقدند که در صورت استخراج موفقیت‌آمیز از این معدن، قیمت فلزهای کمیاب در جهان متحول شده و ژاپن به قطب فلزهای کمیاب تبدیل خواهد شد.

    بر اساس بررسی‌های انجام شده در این معدن مقادیر فراوانی از فلز ایتریم برای تامین نیاز جهان تا 780 سال آینده وجود دارد. همچنین سایر فلزهای گرانبها مثل دیسپروزیم، یوروپیم و  تربویم به ترتیب به مدت 730، 620 و 420 سال نیاز جهان را تامین خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر