این فلز، از کره ماه می آید

عصر معدن- بیشتر فلزات موجود در سنگ های ماه می توانند صنعت ساخت هواپیما و اتومبیل را تغییر دهد.;

این فلز، از کره ماه می آید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» یک مزیت غیرمنتظره  از افزایش استخراج فلزات  مورد استفاده برای ساخت باتری، این است که تولید اسکاندیوم را افزایش می‌دهد. در واقع اسکاندیوم یک عنصر مبهم است که برای تولید هواپیما و ماشین‌ها استفاده می شود اما به دلیل کمبود عرضه، مدت طولانی است که عرضه آن متوقف شده‌است.

    اسکاندیوم فلزی نقره ای- سفید رنگ است که در غلظت های بالا در سنگ های ماه یافت می شود و میزان ذخیره آن در کره ماه نسبت به زمین بیشتر است. در واقع این فلز  می‌تواند به آلومینیوم اضافه شود تا آلیاژهای سبک تر، قوی تر و قابل انعطاف بیشتری تولید کند. اسکاندیوم می تواند به طور چشمگیری وزن قطعات برای هواپیماها، اتومبیل ها یا کشتی ها را کاهش دهد و به صرفه جویی در هزینه های سوخت کمک کند.
    جان کار، معاون رئیس جمهور برای توسعه کسب و کار و بازاریابی اسکاندیم در Clean TeQ Holdings Ltd، گفت: "این فلز یکی از قوی ترین عناصر تقویتی است که می توانید به آلومینیوم اضافه کنید.
    یک بهره بردار استرالیایی قصد دارد این فلز را در کنار کبالت و نیکل برای بخش تولید باتری به کار ببرد. "زیرا اگر مقدار بسیار کمی از اسکاندیوم  به این دو عنصر اضافه شود تاثیرات شگفت انگیز آن دیده خواهد شد.
    اکنون مشکل بزرگ فقدان عرضه اسکاندیوم  بوده‌است. این امر با رسیدن معادن جدید بهبود می‌یابد و به عنوان بخشی از فرآیند تولید  باتری‌های لیتیوم - یونی به کبالت و نیکل اضافه خواهد شد.
    استخراج تمام این 3 فلز  از یک سپرده، به جای تمرکز تنها به تولید و بدست آوردن اسکاندیوم، به شدت اقتصاد را بهبود می بخشد. Carr گفت: هزینه تولید با این روش به طور قابل توجهی کمتر خواهد بود. 
    تولید آلیاژ با استفاده از اسکاندیوم در دهه 1960 توسعه داده شد و در جت‌های جنگنده روسی میگ  به کار گرفته شد.این مواد در حال حاضر عمدتا در سلول‌های سوختی اکسید جامد مورد استفاده قرارمی‌گیرند و برای تامین نیاز در بیمارستان‌ها یا مراکز داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، همچنین برای چاپ 3 بعدی، از جمله موتور الکتریکی ، به کار می روند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر