مجری طرح های اکتشافی کرمان خبر داد:

برنامه ریزی برای احداث یک واحد فرآوری سرب و روی در جوار ۲ معدن

عصر معدن- مجری طرح های اکتشافی کرمان از برنامه ریزی برای احداث یک واحد فرآوری سرب و روی در جوار ۲ معدن در شمال این استان خبر داد.;

برنامه ریزی برای احداث یک واحد فرآوری سرب و روی در جوار ۲ معدن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مریم صفوی با اعلام این مطلب گفت: مراحل اولیه بررسی طرح فرآوری معدن سرب و روی کوه قلعه کوهبنان کرمان با توجه به موقعیت منطقه و قرار گرفتن آن در نزدیکی معدن سرب و روی گِوَر در حال انجام است.

    وی افزود: با توجه به حجم ذخایر این معادن (120 هزار تن معدن کوه قلعه و احتمال افزایش تا 300 هزار تن در صورت تکمیل شدن اکتشافات و 200 هزار تن معدن گور)، پس از تدوین طرح توجیهی، احداث یک واحد فرآوری به ظرفیت تولید سالانه 3 هزار تن از سوی سرمایه گذار طرح پیشنهاد شده است.

    مجری طرح های اکتشافی کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سرمایه گذار پس تایید طرح در سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: «اقدام برای انتقال سند معدن گور به این شرکت»، «استعلام قیمت زمین در شهرک صنعتی جور» و «تصمیم گیری برای جانمایی محل احداث کارخانه»، از جمله این اقدامات است.

    وی ادامه داد: «مطالعات امکان سنجی نحوه استخراج معدن گور برای تعیین روش استخراج و در نهایت، تعیین روش زیرزمینی» انجام شده و «بررسی های اولیه

    برای چگونگی اجرای پروژه احداث کارخانه در قالب انتخاب مشاور و بحث های فنی و مهندسی» نیز در حال انجام است.

    طرح های اکتشافی استان کرمان جزو اقدامات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (وابسته به ایمیدرو) است. شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به منظور تدوین استراتژی و نظارت بر اجرای فعالیت های اکتشافی و معدنی در راستای فراهم شدن زمینه بهره برداری صحیح و مؤثر، از دی ماه سال 1396 اقدام به ایجاد طرح های اکتشافی استان کرمان و جنوب استان در مرکز استان کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر