مدیرعامل شرکت مس در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت مس خبر داد

کاهش چشمگیر قیمت تمام شده مس محتوی معدنی شرکت مس

سرمایه شرکت ملی مس افزایش یافت

عصر معدن- مدیرعامل شرکت مس در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت مس گفت: شرکت مس در نه ماهه نخست سال جاری علاوه برثبت رکوردهای تولیدی بی‌سابقه در حوزه کاتد و مس محتوی معدنی موفق به کاهش چشمگیر قیمت تمام شده مس محتوی معدنی شد.;

کاهش چشمگیر قیمت تمام شده مس محتوی معدنی شرکت مس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، محمدرضا بنی اسدی راد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت مس که با هدف افزایش سرمایه 30درصدی شرکت از محل سود انباشته در محل سازمان حج و زیارت تشکیل شد گفت: با بسترسازی انجام شده در شرکت مس و کمک همه دست‌اندرکاران و همچنین سهامداران، شرکت وضعیت خیلی خوبی دارد.
    وی افزود: در نه ماهه نخست امسال با تولید 22٦هزارتن مس محتوی معدنی بالاترین تولید مس محتوی را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم و امیدواریم در پایان سال به برنامه 305هزارتن مس محتوی دست یابیم.

    بنی اسدی راد با بیان اینکه در سه مجمتع شرکت مس(سرچشمه، شهربابک، سونگون) در نه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال‌های گذشته رکورد تولید کنسانتره داشتیم و موفق به تولید 883 هزار تن کنسانتره شدیم گفت: از ابتدای سال جاری تا 29 آذرماه موفق به تولید175 هزارتن کاتد شدیم که این رقم بیشترین تولید کاتد شرکت مس طی این بازه زمانی در طول تاریخ شرکت مس بوده است.
    مدیرعامل شرکت مس بابیان ینکه هدف‌گذری برای کاهش قیمت تمام شده محصولات شرکت یکی از اهداف مهم ما در سال جاری بوده است اظهار داشت: در زمینه کاهش قیمت تمام شده کارگروهی تشکیل شده و بر پایه این تلاش ها هزینه تولید مس محتوی معدنی به  2133 دلار رسید که این قیمت در حد تولیدکنندگان بزرگ جهانی است و با توجه به افزایش تولید در شرکت مس کاهش قیمت تمام شده شتاب بیشتری هم گرفته است. همچنین کاهش قیمت تمام شده کاتد به 3174دلار  بر تن رسیده است.
    وی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر برنامه صادراتی شرکت مس گفت: در شرایط تحریم‌ها تیمی ساماندهی شده است تا برنامه صادرات امسال را پوشش دهد و به فروش 12 هزار میلیارد تومانی در پایان سال دست یابیم.
    وی اعلام کرد: خبر خوب برای سهامداران این است که تحقق این برنامه فروش ازطریق افزایش فروش خارجی است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.
     بنی‌اسدی راد در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های محیط زیستی شرکت و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: تا بهمن ماه کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه وارد مدار تولید می شود و با خاموش کردن دودکش‌ها بحث آلایندگی برای همیشه در شرکت مس تمام می‌شود و به یک صنعت سبز تبدیل می‌شویم.

    وی تصریح کرد: پیشرفت کارخانه اسید به مدد تلاش شبانه‌روی پرسنل از پیشرفت حدود ٦0درصدی به 90درصد رسیده است.
    مدیرعامل شرکت مس در ادامه به بحث افزایش سرمایه شرکت با هدف توسعه و افزایش تولید اشاره کرد و اظهار داشت: ما محکوم به توسعه هستیم و 1700 میلیارد تومان در نه ماهه امسال در حوزه توسعه سرمایه گذاری کرده‌ایم و به پیشرفت خوبی در این زمینه رسیده‌ایم و چشم‌انداز 400 هزار تن مس محتوی و 400 هزار تن کاتد را محقق خواهیم کرد و تا 1401 به یکی از ده کشور برتر جهان در تولید مس می‌رسیم.
    وی تصریح کرد: بدون شک این امر با کمک و همراهی سهامداران محقق خواهد شد و در بحث سرمایه‌گذاری سهامداران باید کمک کنند تا ما به موقع بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم.
     بنی‌اسدی راد در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اکتشافات به عنوان عامل امید بخش برای توسعه پایدار شرکت مس اشاره کرد و گفت: در این زمینه  با تغییر ساختاری که در سال اخیر داشتیم و با افزایش تیم‌های حفاری انشاالله تا پایان سال با کشف ذخایر جدید خبرهای خوبی برای کشور و سهامداران خواهیم داشتیم.
    وی تصریح کرد: امیدواریم با این اقدامات سهم‌مان را در تولید ناخالص داخلی افزایش دهیم و هدف‌مان این است که سهم‌مان را در GDP به یک درصد برسانیم.
    مدیرعامل شرکت مس در پایان گفت: برای دستیابی به این موفقیت‌ها از سهامداران محترم، مدیران و کارکنان صف و ستاد تشکر می کنم و دست تک تک آنان را می‌بوسم.
    گفتنی است در پایان جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ملی صنایع مس ایران که با حضور سهام‌داران حقوقی و حقیقی شرکت مس برگزار شد، افزایش هزار و هشتصد میلیاردی سرمایه «فملی» تصویب شد. با این مصوبه، سرمایه شرکت مس از شش‌هزار میلیارد تومان به هفت‌هزار و هشتصد میلیارد تومان افزایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر