معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور:

مرکز پژوهش های کاربردی کرج، موتور محرکه فعال و تجاری سازی نوآوری ها

عصر معدن- معاون اکتشاف این سازمان گفت: مرکز پژوهش های کاربردی کرج، به عنوان موتور محرکه ایده های نو سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور می تواند نقش بسیار اساسی در استفاده از روشهای جدید در پروژه های اکتشافی و ارایه مناطق مستعد اکتشاف در این سازمان ایفا کند.;

مرکز پژوهش های کاربردی کرج، موتور محرکه فعال و تجاری سازی نوآوری ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى « عصر معدن»، عباس گل محمدی در بازدید از این مرکز ضمن بیان مطلب فوق گفت: ظرفیت بسیار ارزشمندی در این مجموعه وجود دارد که می توان با استفاده از این توانمندی ها و همچنین بهره گیری از نیروهای متخصص جوان آن در جهت پیشبرد پروژه های اکتشافی سازمان قدم های مثبتی برداشت.

    وی با اشاره به راه اندازی دو بخش جدید در معاونت اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور شامل دفتر برنامه ریزی و کنترل پروژه و همچنین دفتر تحقیق و توسعه، گفت: در زمینه تحقیق و توسعه(R&D)، مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به عنوان یکی از بخش هاى مهم آزمون و بررسی امکان سنجی ایده های نو در چرخه تجاری سازی ایده های نو علوم زمین است که می تواند همکاری قابل توجهی با معاونت اکتشاف داشته باشد.

    گل محمدی همچنین افزود: معاونت اکتشاف این آمادگی را دارد در موضوعاتی از جمله اکتشاف، فرآوری (تست های امکان سنجی در مقیاس های قابل انجام در مرکز برای ذخایر معدنی کشف شده توسط سازمان و سایر متقاضیان)، تحقیق و توسعه و آینده پژوهی در اکتشاف، اکتشاف گوهرسنگها و کاربردهای آنها و... همکاری مستمر با مرکز پژوهش های کاربردی داشته باشد.

    گفتنی است گل محمدی در اولین حضور خود در مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور واقع در کرج، ضمن بازدید از کلیه بخش های این مجموعه، از نزدیک با فعالیت ها، توانمندی ها و پتانسیل های موجود و پروژه های این مرکز آشنا شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر