کدام محصولات صنعتی و معدنی ایران بیشتر مشتری دارند؟

عصر معدن- صادرات صورت گرفته در بخش صنعت و معدن طی ۱۱ ماهه سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با رشد ۹.۱ و ۶۰.۳ درصدی روبه‌رو شده است.;

کدام محصولات صنعتی و معدنی ایران بیشتر مشتری دارند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، در بخش صادرات صنعتی تا پایان بهمن ماه سال گذشته، 14 هزار و 640 میلیون دلار صادرات صورت گرفته  که در قیاس با مدت مشابه سال قبل با توجه به صادرات 13 هزار و 424 میلیون دلاری شاهد رشد 9.1 درصدی در این بخش هستیم. همچنین در بخش معدن میزان صادرات طی مدت مذکور 1937 میلیون دلار صادرات انجام شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل با توجه به صادرات 1209 میلیون دلاری رشدی 60.3 درصدی صورت پذیرفته است.
    بر اساس آخرین اطلاعات، در بخش صنعت تا پایان بهمن ماه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب در بخش تولید ماشین آلات دفتری، حسابداری و محاسباتی با رشد 161.3 درصدی، تولید رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی با رشد 114.8 درصدی و تولید مبلمان و مصنوعات طبقه‌بندی نشده با رشد 101.2 درصدی بیشترین رشد صادراتی را داشته‌ایم.
    این در حالی است که سایر تجهیزات جابه‌جایی طبقه‌بندی نشده با رشد منفی 49.4 درصدی، محصولات فلزی فابریکی به جز ماشین‌آلات و تجهیزات با رشد منفی 25 درصدی و کوک، فرآورده‌های حاصل از نفت و سوخت‌های هسته‌ای با رشد منفی 17.2 درصدی بیشترین رشد منفی را در بخش صادرات صنعتی به خود اختصاص داده‌اند.
    همچنین در بخش معدن نیز استخراج زغال‌سنگ و لیگنیت؛ صادرات زغال سنگ نارس (تورب) با رشد منفی 8.8 درصدی، کانسارهای فلزی با رشد 70.8 درصدی و نیز استخراج سایر معادن طبقه‌بندی نشده با رشد 22.9 درصدی در 11 ماهه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر