از الماس قاتل چه می دانید؟

عصر معدن- با شنیدن نام الماس ناخودآگاه به یاد جواهرهای زیبا و گران قیمت خواهید افتاد اما این بار برخلاف ذهنیت ها موجود، الماس شما را به یاد مرگ می اندازد.;

از الماس قاتل چه می دانید؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، الماس «امید»  الماسی زیبا  با وزنی معادل52.45قیراط است و یکی از هدیه های زیبای طبیعت به حساب می آید. این الماس به رنگ آبی سیر است که به سرمه ای متمایل است. در رابطه با این که این الماس از کجا آمده است داستان های متضادی وجود دارد. واقعی ترین منبعی که برای این الماس معرفی می شود، این است که الماس امید از معدن گلکوندا در هند استخراج شده است. البته می گویند الماس کوه نور نیز از این معدن استخراج شده است اما نمی توان با قطعیت تمام منبع این الماس را تایید کرد و از آن سخن گفت. عده ای نیز می گویند که این الماس در حکم یکی از چشم های مجسمه ای مقدس بوده که آن را دزدیده اند. به هرحال افسانه ها می گویند که این الماس زیبا در یک عبادتگاه قدیمی نگهداری می شده، آن هم با یک نفرین بسیار قوی.
    زمانی که از این مکان حال به عنوان غنیمت و یا به عنوان دزدی، برده شده است نفرین شروع به کار کرده است و هر کسی که آن را لمس می کند و یا از آن استفاده می کند، سرنوشتی جز مرگ زودهنگام و غیرطبیعی برای خود و اطرافیانش ندارد. ساختار فیزیکی و شیمیایی این الماس به این گونه است که در طول مدت ها  منبع های نوری را در خود جمع می کند و زمانی که همه ی چراغ ها خاموش بودند و یا تاریکی همه جا را فرا گرفته باشد، این الماس از خود نوری روشن و خیره کننده ساطع می کند. آخرین شخصی که صاحب ااین الماس نفرین شده بود، یک جواهر ساز آمریکایی در نیویورک به نام کریستسن وینستون، بوده است که آن را به یک موسسه آمریکایی اهدا کرد. الماس امید به صورت یک گردنبند که با تکه های کوچک تر الماس های سفید تزئین شده است.
    هم‌اکنون این الماس در موزه اسمیتسونیان از آن نگهداری می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر