کشف یک ماده معدنی مرموز در قلب "الماس"

عصر معدن- مواد معدنی مرموز از Mantle زمین در الماس آفریقای جنوبی کشف شد.;

کشف یک ماده معدنی مرموز در قلب "الماس"
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» دانشمندان تخمین زدند که این ماده معدنی 105 مایل زیر سطح زمین تشکیل شده است. در واقع یک دانه سنگی که در یک الماس قرار دارد حاوی یک ماده معدنی است که قبلاً یافت نشده است.

    این ماده تازه کشف‌شده، واکنش‌های شیمیایی غیرعادی را آشکار می‌سازد که در عمق پوشش، لایه زمین که بین پوسته زمین و هسته بیرونی آن قرار دارد.

    دانشمندان معدنی را از یک مکان آتشفشانی در آفریقای جنوبی که به عنوان لوله Koffiefontein شناخته می‌شود، کشف کردند. الماس‌های درخشان بر روی سنگ‌های آذرین تیره که لوله را تشکیل می‌دهند و خود الماس‌ها از صدها مایل پایین‌تر از سطح زمین قرار می دهند، حاوی تکه‌های بسیار ریز مواد معدنی دیگر هستند.
    در یکی از این سنگ‌های درخشان، دانشمندان یک معدن سبز تیره و کدر پیدا کردند که تخمین زده می‌شد در حدود 105 مایل (170 کیلومتر)زیر زمین حفر شده‌است.
    این سنگ به افتخار ویکتور موریتز گلدشتمیتد،« goldschmidtite» نامیده شده است.

    طبق گفته نشنال جئوگرافیک ، کل این گوشته حدود 1،802 مایل (2900 کیلومتر) ضخامت دارد و این باعث می شود شناسایی لایه برای دانشمندان دشوار باشد. فشار و گرمای شدید در پوشش فوقانی ، رسوبات کربن را به الماسهای درخشان تبدیل می کند. صخره ها مواد معدنی گوشته دیگر را در ساختار خود به دام می اندازند و با فوران های آتشفشانی زیرزمینی می توانند به سطح سیاره رانده شوند. دانشمندان با تجزیه و تحلیل اجزای معدنی موجود در الماس ، می توانند در فرآیندهای شیمیایی که در زیر پوسته اتفاق می افتند ، نگاهی بیندازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر