دست و دلبازی روس‌ها برای تاجران الماس هندی

عصر معدن- تاجران الماس هندی که این سنگ‌های قیمتی خام را از شرکت معدنی الروسای روسیه خریداری می‌کنند می‌توانند از بانک‌های روسی وام دریافت کنند.;

دست و دلبازی روس‌ها برای تاجران الماس هندی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بانک‌های روسیه وام دهی به مشتریان خارجی شرکت آلروسا را آغاز کرده‌اند. این اقدام صنعت الماس هند را که با کاهش فاینانس از سوی بانک‌های هندی روبرو شده است، می‌تواند تقویت کند. از زمانی که نیراو مودی، تاجر بزرگ الماس به دست داشتن در کلاهبرداری میلیاردی در هند متهم شد، صنعت الماس این کشور فاقد منبع فاینانس بوده است. این میلیاردر که در فهرست اینترپل قرار داشت، پیش از این که در سال 2019 در لندن دستگیر شود، بیش از یک سال زندگی تجملی را در این شهر سپری کرده بود.

    کالین شاه، نایب رییس شورای گسترش صادرات سنگ های قیمتی و جواهرات هند در این باره اظهار کرد: اقدام بانک‌های روسیه قطعا به کسانی که از آنتورپ الماسهای خام خریداری می‌کنند کمک خواهد کرد. اگر بانک‌های روسی با معیارهای وام دهی مناسب کسب و کار پا پیش بگذارند، در این صورت برای تجارت الماس هند خوب خواهد بود.

    بانک‌های هندی که در آنتورپ بلژیک - قطب صنعت الماس- فعالیت می‌کنند، فاینانس الماس در این شهر را کاهش داده‌اند. وام دهندگانی که در هند فعالیت می‌کنند هم فرصتهای اعتباردهی به این بخش را محدود کرده‌اند.

    بر اساس گزارش شبکه آر تی، هند بزرگترین مرکز برش الماس در جهان است و بین 70 تا 90 درصد از همه الماس‌ها به این کشور ارسال می شود تا برش و صیقل داده شود. الروسای روسیه بزرگترین تامین کننده الماس در جهان است و مدتها سابقه همکاری با هندی‌ها داشته است. این شرکت 14 قرارداد بلندمدت با شرکتهای الماس در هند در فاصله سال 2018 تا 2020 داشته است و در سال 2017 الماس‌هایی به ارزش 700 میلیون دلار برای هندی‌ها فراهم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر