مدیر برنامه ریزی و توسعه و تکنولوژی میدکو:

رقابت شدید فولادی‌ها در آینده‌ای نزدیک

عصر معدن- مدیر برنامه ریزی و توسعه و تکنولوژی میدکو در چهارمین کنفرانس استیل پرایس گفت: نزدیک به نیم قرن از پیوستن ایران به جرگه تولیدکنندگان فولاد میگذرد.;

رقابت شدید فولادی‌ها در آینده‌ای نزدیک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، علیرضا ابراهیمی با بیان این مطلب در ادامه افزود: ما دستاوردهای بسیاری در این حوزه داشتیم و توانستیم 10امین تولیدکننده فولاد در جهان باشیم.
    این در حالی است که هر روز فناوری های جدید در صنعت فولاد معرفی می شوند.

    به گفته وی، رشد ایران‌ در صنعت فولاد مبتنی بر منابعی است که در اختیار داریم. سنگ آهن ارزان، نیروی انسانی ارزان و گاز ارزان

    وی ادامه داد: کشورهایی همچون کره جنوبی که مواد اولیه برای تولید فولاد را ندارند توانسته اند از ایران جلو بزنند پس باید ما نیز از امروز حرکت بزرگی داشته باشیم و به آینده نگاه کنیم.

    وی افزود: اکنون مواردی همچون انقلاب چهارم صنعتی مطرح می شود وخودروها به سمت استفاده از سوخت‌های الکترونیکی پیش می روند.

    وی گفت:بحث مهم در صنعت فولادسازی فناوری است. به گفته وی، در ساخت و ساز تقاضای فولاد به سرعت افزایش می یابد اما برای ساخت اتوموبیل ثابت است. اما در کل می توان گفت که تقاضای فولاد تغییر اندکی در جهان خواهد داشت و این به معنای شدت گرفتن رقابت در بازار فولاد است.

    ابراهیمی ادامه داد: اکنون بسیاری از کشورهای پیشرفته روند تولید فولاد را تغییر داده اند و گندله را از تولید حذف کرده‌اند یه این ترتیب هم سرمایه گذاری های بزرگ را کاهش داده اند که منجر به کاهش بهای تمام شده فولادشان می شود.

    وی افزود: اتکا به موادمعدنی طبیعی همچون سنگ آهن نمی‌تواند همیشگی باشد بلکه باید به سمت صنعت بازیافت حرکت کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط