قائم مقام مدیرعامل هلدینگ میدکو خبر داد:

پروژه‌های ۲۰ هزار میلیاردی میدکو تا سال آینده به اتمام می رسد

عصر معدن- میدکو سهم ۸ میلیون تنی در تولید کنسانتره، ۷.۵ میلیون تنی در تولید گندله، ۳ میلیون تن آهن اسفنجی، ۴.۲ میلیون تن فولاد در کشور دارد.;

پروژه‌های ۲۰ هزار میلیاردی میدکو تا سال آینده به اتمام می رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از چیلان، علی پالیزدار، قائم مقام مدیر عامل و عضو هیئت مدیره هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)  ضمن تشریح سهم میدکو در صنعت فولاد ایران گفت: میدکو فعالیت خود را از سال 88 آغاز کرد و دهمین سالی است که به حیات خود ادامه می دهد و امسال 90 درصد پروژه های میدکو تمام می شود که یک رکورد در صنایع معدنی کشور است.

    پالیزدار تصریح کرد: شرکت در حال حاضر به تولید 8 میلیون تن کنسانتره، 7.5 میلیون تن گندله، یک میلیون تن آهن اسفنجی، 1.1 میلیون تن فرآوری زغال سنگ، 800 هزار تن کک متالورژی و 24 هزار تن فرو سیلیسیوم دست یافته و تا پایان سال، دو واحد فولادسازی شامل فولاد بردسیر به ظرفیت یک میلیون تن و فولاد زرند با ظرفیت 1.7 میلیون تن، یک واحد 400 هزار تنی آهک و دولومیت و نیز یک واحد 1.1 میلیون تنی فرآوری زغال سنگ در منطقه طبس به اتمام می رسد.

    قائم مقام مدیر عامل و عضو هیئت مدیره هلدینگ میدکو ادامه داد: از میان این پروژه ها، طرح فولاد بوتیا باقی می ماند که امیدوارم تا سال آینده به بهره برداری برسد.

    وی با بیان اینکه به باور من یک زیبایی کامل در صنایع معدنی کشور در میدکو به وقوع پیوسته و توانسته این را اثبات کند اظهار کرد: اگر هدف را شناخته و حواشی را بزداییم، در کنار حمایت های یک سیستم قدرتمند مالی می توان در این شرایط دشوار نیز به نتیجه مطلوب رسید.

    پالیزدار در خاتمه گفت: در واقع پروژه های میدکو با حدود 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به اتمام خواهد رسید و نقش زرینی را در بخش صنعت و معدن کشور ایفا خواهد کرد و گویای پتانسیل ها و ظرفیت های بالای کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر