مهندس یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در کنفرانس استیل پرایس

برنامه ریزی ذوب آهن اصفهان برای یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن صادرات تا پایان سال جاری

عصر معدن- مهندس یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در چهارمین کنفرانس استیل پرایس با بیان اینکه صادرات این شرکت از سال ۹۲ تا کنون رشد چشمگیری داشته و از ۱۳۲ هزار تن در سال ۹۲ به یک میلیون و ۱۹۸ هزار تن در سال ۹۶ رسیده است گفت : صادارات این شرکت به ۱۴ کشور دنیا در ۴ قاره انجام می شود و با دریافت گواهینامه کرز درسال گذشته ، صادرات میلگرد ذوب آهن به اروپا نیز در حال انجام است. در سال جاری اگر تحریم های ظالمانه آمریکا مانع نشود ، این شرکت به صادرات یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن دست پیدا می کند.;

برنامه ریزی ذوب آهن اصفهان برای یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن صادرات تا پایان سال جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان از تحریم های ظالمانه آمریکا به عنوان یکی از چالش های صادرات فولاد ایران نام برد و برخی راهکارهای مقابله با آن را بدین شرح بیان نمود : راه اندازی NGO های صادراتی برای از بین بردن قابلیت ردیابی موسسات مالی ، بهره گیری از ظرفیت های بانک های خصوصی برای تبادلات مالی با افزایش حساسیت بر روی تراکنش های بانک های دولتی ، تلاش برای انجام معاملات با ارز سایر کشورها به منظور عدم رهگیری تراکنش توسط آمریکا ،عقد قراردادهای Barter با خریداران در بازارهای هدف به عبارت بهتر واردات مواد اولیه در برابرصادرات محصول ، حمایت از صادرکنندگان برای جبران بخشی از هزینه های تحمیل شده ناشی از تحریم ها با استفاده از مشوق های صادراتی و معافیت های مالیاتی  و ....
    مدیرعامل ذوب آهن ظرفیت واقعی تولید این شرکت را در صورت تامین منابع پایدار حدود 4 میلیون تن ذکر کرد و گفت : در سال جاری این شرکت پس از تولید ریل U33 موفق به تولید ریل UIC60 شد و با تولید شمش بیم بلانک ، تیرآهن H30 را برای اولین بار در کشور تولید نمود .
    وی افزود : اگر کارگاه نورد 650 ذوب آهن اصفهان تمرکز خود را بر تولید ریل بگذارد ، امکان تولید 400 هزارتن ریل در این شرکت وجود دارد. این کارگاه قابلبت تولید مقاطع سنگین را نیز دارد و می تواند سالانه 650 هزارتن انواع ریل و مقاطع سنگین را تولید کند .
    مهندس یزدی زاده میزان مصرف ریل در کشور با توجه به افق 1404 را در بهترین حالت 150 هزارتن اعلام کرد و افزود : ذوب آهن به راحتی توان تامین ریل مورد نیاز کشور را دارد . با توجه به اهمیت بسیار زیاد توسعه حمل و نقل ریلی و نقش چشمگیر آن در توسعه زیرساخت های صنعتی کشور ، تولید ریل ملی یک اقدام مهم است که موفقیت بزرگی برای صنعت فولاد کشور محسوب می شود .
    وی میزان تولید محصولات فولادی طویل کشور را در سال گذشته را 8 میلیون تن اعلام نمود که 30 درصد آن توسط ذوب آهن اصفهان تولید می شود و این شرکت حدود 66 درصد بازار تیرآهن کشور را به خود اختصاص داده است .
    شایان ذکر است چهارمین کنفرانس استیل پرایس با موضوع انتقال تکنولوژی ،بازار فولاد و مواد اولیه 10مهرماه 97با حضور برندهای مطرح فولاد ‌سنگ آهن و تجار بین المللی در تهران در حال برگزاری است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر