سرمایه گذاری ۲هزارمیلیاردی شرکت"مانا" در خارج از کشور

عصر معدن- در نشست خبری مدیرعامل شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان مانا( زیرمجموعه شرکت میدکو) اظهار کرد: امید داریم تا پایان سال ۹۸ بیش از ۴هزارمیلیارد تومان در داخل کشور و ۲هزارمیلیارد تومان در خارج از کشور قرارداد ببندیم.;

سرمایه گذاری ۲هزارمیلیاردی شرکت"مانا" در خارج از کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، بیژن سرانجام درخصوص عمده فعالیت های شرکت میدکو اظهار کرد: 80درصد سهام شرکت میدکو توسط بانک پاسارگاد تامین می شود. مدیران میدکو با پشتیبانی بانک پاسارگاد 18هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری انجام داده اند که از سال 94 به بهره برداری رسیده است.
    وی تعداد پروژه های میدکو را 18مورد اعلام کرد که مهم ترین آنها 3کاخارنه فولادی هرکدام با ظرفیت 1.5 میلیون تن است. یکی از این کارخانه ها، فولاد بردسیر با ظرفیت 1/5میلیون تن است که به بهره برداری رسیده است. فولاد زرند نیز در سال 97 و فولاد بوتیا با ظرفیت 1/5میلیون تن در سال 98 به بهره برداری می رسد. البته قرار است که طرح فولاد بوتیا  از طریق قرارداد به شکل EPCF باشد.
    سرانجام ادامه داد: در گندله سازی 3کارخانه با ظرفیت 7.5میلیون تن در سال، 4 کارخانه کنسانتره سازی با ظرفیت 10میلیون تن در سال  و کک سازی با ظرفیت800هزارتن در سال به بهره برداری رسیده اند.
    وی درباره فعالیت های شرکت ساختمانی مانا نیز گفت: سال 88 مانا دوره فعالیت های جدیدش را آغاز کرد. در سال 89 درآمد این شرکت 31میلیاردتومان بود و درسال 96 به 430میلیارد تومان رسید وامید داریم  امسال از 500میلیارد تومان عبور کند. در واقع این افزایش درآمد باعث جذب سرمایه گذار خارجی شده است.
    وی افزود: شرکت مانا یکی از شرکت های پیمانکار میدکو است که پروژه های داخل و خارج از میدکو را انجام می دهد. این شرکت تقریبا 27پروژه جدید در دست دارد که 13مورد آن تحویل داده شده است. مجموع سرمایه گذاری این 13 پروژه 2هزارو 500میلیارد تومان و برای کل پروژه ها 900میلیارد تومان بوده است.
    وی افزود: 14 پروژه دیگر در دست اجراست که 9مورد از این پروژه ها در سال 97 به پایان می رسد.همچنین پروژه مهمی که در سال 98به بهره برداری می رسد فولاد بوتیا با ظرفیت 1.5میلیون تن با فناوری ایتالیایی است. این موارد در حالی مطرح می شود که تعداد پیمانکاران و شرکت هایی که در ایران پروژه های ساخت کارخانه های فولادی را انجام می دهند به تعداد انگشتان یک دست نیز نمیرسد و ما با انجام این پروژه نشان می دهیم که جزو برترینها در این صنعت هستیم و می توانیم به ظرفیت فولادی ایران در بخش تولید کمک کنیم.
    سرانجام یکی دیگر از پروژه های شرکت مانا را کارخانه 5میلیون تنی کنسانتره در مجتمع سنگ آهن سنگان اعلام کرد که  قرار است ظرف مدت 44 ماه این پروژه اجرایی شود.

    به گفته مدیرعامل شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان مانا، از مهم ترین پروژه هایی که امسال به اتمام خواهد رسید کارخانه فولاد و زغالشویی، همچنین طرح توسعه حرم حضرت علی (صحن حضرت زهرا) در مساحت 75هزارمتر مربع است که تا شهریور انجام می شود. بیمارستان خاتم قم نیز یکی دیگر از پروژه های ماناست که کل پروژه بیش از 1000میلیارد تومان ارزشگذاری شده است.
    سرانجام ادامه داد: همچنین شرکت مانا در تاریخ 9 اردیبهشت امسال تفاهم نامه ای با سازمان عتبات عالیات امضا کرد و قرارشد تا در طرح توسعه حرم امام حسین حضور داشته باشیم و امید است در 2ماه آینده به نتیجه برسد. همچنین طرح بازسازی حرم امام موسی کاظم نیز در برنامه های شرکت مانیا قرار دارد و برای انجام فعالیتهای عمرانی در حرم امام حسن عسکری در سامرا نیز مذاکراتی انجام شده است.
    وی با بیان اینکه ایران برای سرمایه گذاران خارجی فضای بسیار مناسبی دارد در ادامه افزود: برای انجام یکی از پروژه های شاخص در ایران به ارزش 2میلیارد یورومذاکراتی انجام دادیم. البته قرار است  این پروژه از طریق مناقصه بین المللی واگذار شود.
    سرانجام ادامه داد: اکنون با شرکت هایی از امریکای لاتین وارد مذاکره شده ایم. همچنین با یک شرکت کره ای برای ساخت بیمارستان در شیراز صحبت هایی انجام شده است. یک شرکت روسی نیز تمایل خود برای سرمایه گذاری برای ساخت بیمارستان را اعلام کرده و امید است که در نیمه اول سال جاری مذاکرات منجر به عقد قراردادشود.
    به گفته وی، مانا با شرکت‌های خصوصی و دولتی برای سرمایه گذاری و ساخت بیمارستان وارد مذاکره شده و به تامین اجتماعی نیز پیشنهاد همکاری برای ساخت بیمارستان را داده که اگر محقق شود نتایج خوبی خواهد داشت.
    وی افزود: 4سال پیش در عراق شرکت ثبت کردیم و به زودی فعالیت ها در عراق گسترش می یابد و چند پروژه بزرگ خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر