اشرف سمنانی خبر داد:

میدکو به دنبال سرمایه گذاری خارجی

عصر معدن- مشاور مدیر عامل میدکو از افتتاح عمده طرح های میدکو خبر داد و گفت : بیشتر طرح ها در سال جاری به بهره برداری می رسد.;

میدکو به دنبال سرمایه گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۰

    رضا اشرف سمنانی در گفت و گو با «عصر معدن» درباره اقدامات میدکو، اظهار کرد: میدکو در حدود 35 طرح در دست دارد که عمده آنها به بهره برداری رسیده و حدود 5 یا 6 طرح دیگر وجود دارد که ظرف 6 ماه آینده به بهره برداری می رسد.
    به گفته وی، تا پایان سال 97، عمده طرح های شرکت به اتمام می رسد. ممکن است تنها طرح بوتیا باقی بماند که در سال 98 به بهره برداری می رسد.
    اشرف سمنانی تصریح کرد: زمینه این طرح ها  برخی در زنیجره فولاد یعنی از معدن تا محصول نهایی شامل تجهیز معدن، کنسانتره، گندله، هر دو روش تولید فولاد یعنی کوره بلند و احیای مستقیم (2 واحد) می شوند. در حوزه مس نیز فعالیت ها به همین صورت است، معدن مس را در اختیار داریم که به کاتد تبدیل شده و در پایین دست لوله های مسی را تولید می کند.
    مشاور مدیر عامل میدکو بیان کرد: طرح های دیگر در زمینه فروسیلیس، آهک، زغال سنگ و... در دستور کار میدکو قرار دارد.
    اشرف سمنانی درباره فعالیت های این شرکت در خارج از کشور، بیان کرد: برای سرمایه گذاری در خارج از کشور نیز بررسی هایی در حال انجام است تا در حوزه برخی از موادی که در آینده مورد نیاز کشور است، ورود پیدا کنیم. درواقع سرمایه گذاری در دیگر کشورها جزو برنامه های میدکو است.
    وی ادامه داد: سرمایه گذاری های یاد شده بیشتر در زمینه مس و دیگر مواد مورد نیاز است.
    مشاور مدیر عامل میدکو همچنین درباره نوسانات ارزی اظهار کرد: نوسانات ارزی اثر چندانی بر فعالیت های میدکو نداشته است. البته برخی مواد اولیه متاثیر از این نوسان خواهند بود اما از سویی دیگر قیمت جهانی فولاد رو به افزایش است، بنابراین با توجه به اینکه عمده مواد اولیه مورد نیاز ما داخلی است، این گونه صنایع آسیب پذیری بسیار کمی نسبت به تغییرات نرخ ارز دارند. صنایع مادر به ویژه میدکو که زنجیره ارزش را در دستور کار خود دارد، با مشکل خاصی مواجه نمی شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر