تور تعالی ۱۳۹۸ با میزبانی فولاد خوزستان برگزار شد

عصر معدن- تور تعالی ۱۳۹۸ با عنوان «پیوند استراتژی به عملیات» به میزبانی گروه فولاد خوزستان برگزار شد.;

تور تعالی ۱۳۹۸ با میزبانی فولاد خوزستان برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» این تور چهارشنبه 6 آذرماه 1398 با حضور نمایندگان شرکت‌های‌ فولاد سیرجان، فولاد خراسان، فولاد هرمزگان، میدکو، مهندسی مپنا، نیروگاه زاگرس کوثر، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و دامپروری صنعتی قدس رضوی و با استقبال مهران عباس‌زاده مدیر استراتژی و تعالی سازمانی به‌ همراه جعفر جنامی‌نیا عضو کمیته علمی جایزه ملی تعالی سازمانی، حسین تقی کهزاد مدیر بخش احیاها، محسن شیری‌ بابادی رییس تعالی و مدیریت عملکرد و حمید فرجی مسئول برنامه‌ریزی استراتژیک و ریسک سازمان فولاد خوزستان، در سالن کنفرانس مهمانسرای نور این شرکت برگزار شد.
    مهران عباس‌زاده مدیر استراتژی و تعالی سازمانی گروه فولاد خوزستان ضمن خیر مقدم حضور میهمان و حاضران در مراسم اظهار داشت: گروه فولاد خوزستان همواره در مسیر تعالی گام برداشته تا بتواند نقش خود را در صنعت فولاد کشور به بهترین شیوه‌‌ی ممکن ایفا نماید.
    وی با اشاره به مفاهیم تعالی و تاکید بر نگرش مثبت در راستای هم‌افزایی در سطح کشور خاطر نشان کرد: در 15 سال حضور در جایزه ملی تعالی سازمانی، گروه فولاد خوزستان توانسته گام‌های بلندی در مسیر تعالی بردارد و نتایج بدست آمده نیز مُهر تاییدی بر این امر است.
    جعفر جنامی‌نیا عضو کمیته علمی جایزه ملی تعالی سازمانی در این نشست با تشریح ویرایش جدید مدل EFQM برای معاونان، مدیران و کارشناسان شرکت‌های ایرانی حاضر در تور تعالی، به تغییرات ایجاد شده اشاره و با توصیف مفاهیمی چون ارزش، رهبری، ذینفعان و ... بر اهمیت آن‌ها برای دست‌یابی سازمان‌ها به موفقیت تاکید نمود.
    وی با بیان چهار نکته درباره ایجاد ارزش پایدار اذعان داشت: ارزش ابتدا باید شناسایی و تعریف شود؛ سپس طراحی، ایجاد و پس از آن به مرحله تحویل برسد.
    جنامی‌نیا در ادامه گفت: در فرآیند تبدیل داده‌ها به اطلاعات و اطلاعات به دانش، برای اتخاذ تصمیم‌های برتر می‌بایست تحلیل‌های اطلاعاتی قوی انجام شود. فولاد خوزستان در سال 97 بر اساس جایگاه عملکردی خود موفق به دریافت تندیس زرین تعالی سازمانی شد. جایزه ملی تعالی سازمانی با الگوپذیری از مدل EFQM طراحی، بومی‌سازی و اجرا شده است.
    در ادامه حسین تقی کهزاد مدیر بخش احیا فولاد خوزستان، توضیحی درباره نقشه استراتژی فرآیند احیا در زنجیره تولید گروه فولاد خوزستان بیان کرد.
    وی با ارائه توضیح درباره فرآیند احیا و روند تبدیل کنسانتره به آهن اسفنجی، جایگاه آن را در زنجیره‌ی تولید گروه فولادخوزستان برای حاضران مشخص نمود و به تشریح عملکرد کارت امتیازی فردی/گروهی به‌ صورت علمی و مکانیزم کنترل استراتژیک در این بخش مهم تولیدی پرداخت و به مزایای این رویکرد و مواجهه با چالش‌ها در هنگام پیاده‌سازی آن اشاره کرد.
    محسن شیری بابادی رییس تعالی و مدیریت عملکرد سازمان در سخنان خود به ارائه توضیحی درباره‌ی پیوند استراتژی به عملیات برای حاضران پرداخت.
    وی با تشریح بیانیه استراتژی گروه فولاد خوزستان و عوامل اجرایی شعار سال 1398، نظام تسری اهداف استراتژیک در بدنه این گروه را توضیح داد و ارتباط میان این رویکردها با زیر معیارهای مدل تعالی سازمانی را برای حاضران تشریح نمود.
    شیری بابادی با تاکید بر حفظ یکپارچگی میان رویکردها اظهار داشت: این رویکردها باید با برقراری ارتباط موثر با یکدیگر از استراتژی‌ها حمایت کنند؛ زمانی این رویکردها به‌گونه موفق جاری خواهند شد که بتوانیم کارکنان سازمان در تمام سطوح را همسو نموده و مشارکت آنان را بدست بیاوریم.

    حمید فرجی مسئول برنامه‌ریزی استراتژیک و ریسک سازمانی گروه فولاد خوزستان در سخنان خود به روش محاسبه میزان تحقق اهداف استراتژیک اشاره و چگونگی پایش کارت امتیازی سطح شرکت، کلان فرآیند و مدیریت را تشریح و در قالب سیستم جامع مدیریت استراتژی (SEM) به بیان توضیح برای حاضران پرداخت.
    وی فعالیت انجام‌شده درباره‌ی کنترل استراتژیک که به‌ صورت نظام‌مند در گروه فولاد خوزستان انجام شده است را با ارائه گزارش مشارکت کارکنان در تحقق اهداف استراتژیک، برای حاضران تشریح نمود.
    در بخش پایانی، حاضران در این تور با همراهی شاهرخ درویش علی‌زاده مدیر فناوری مواد اولیه فولاد خوزستان از سطح شرکت بازدید میدانی نموده و در بخش‌های احیا و فولادسازی از توضیحات حسین تقی کهزاد مدیر بخش احیاها و مسعود صفار مدیر دیسپاچری فولادسازی بهره بردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر