اشرف سمنانی خبر داد:

افتتاح پروژه‌های جدید در میدکو

عصر معدن- مشاور مدیرعامل میدکو، معتقد است، میدکو شعار خود یعنی «توسعه از معدن آغاز می‌شود» را اجرایی کرده است.;

افتتاح پروژه‌های جدید در میدکو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳:۰۰

    رضا اشرف سمنانی در گفت وگو با « عصرمعدن» درباره پروژه مس و تاثیرات زیست محیطی این شرکت اظهار کرد: به طور معمول به دلیل وجود گوگرد در زغال، گاز و نفت  شاهد وجود گوگرد در معدن نیز هستیم. پیش تر این گوگرد متصاعد می شد و به واسطه باران اسیدی دوباره وارد زمین شده و آلودگی های زیست محیطی را به همراه داشت.
    وی ادامه داد: در روش جدید دیگر گوگرد متصاعد نمی شود. به عنوان مثال سیستم ذوبی وجود ندارد که گوگرد از آن خارج شود. در واقع باکتری این گوگرد جدا شده و به صورت جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین در روش تانک بیولیچینگ آلودگی به طور کامل حذف می شود.
    اشرف سمنانی بیان کرد: علاوه بر حذف آلودگی در این روش شاهد کاهش مصرف انرژی هستیم.
    مشاور مدیر عامل میدکو همچنین درباره تاثیر تحریم های جدید بر روند اجرای پروژه های این هلدینگ تصریح کرد: به طور کلی وضع تحریم ها مشکلاتی را ایجاد می کند اما میدکو با توجه به نحوه طراحی خود به صورت زنجیره کمتر دچار مشکل شده است.
    به گفته اشرف سمنانی، طی چند ماه آینده پروژه آهک و زغال‌سنگ به بهره برداری می رسند و طی 7  ماه آینده واحد ذوب کوره بلند زرند نیز به بهره برداری می رسد. البته طرح توسعه فولاد بوتیا نیز در حال اجرا است که تا پایان سال واحد ذوب آن می‌تواند آرک خود را بزند.
    وی تاکید کرد: شعار میدکو «توسعه از معدن آغاز می شود» است و همین موضوع را اجرایی کرده‌ایم. به همین دلیل در هر کجایی که واحد داشتیم توانستیم معدن آن را نیز در اختیار بگیریم.اشرف سمنانی همچنین افزود: در حوزه آلومینیوم فعالیت هایی را در حوزه اکتشافی انجام داده ایم، اگر مسائل موجود مربوط آن را حل کنیم به این حوزه نیز ورود خواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر