معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت تاکید کرد:

ضرورت هوشمندسازی معادن کشور

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: امسال تاکنون حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان قرارداد میان وزارت صمت و سازمان نظام مهندسی معدن منعقد شده است.;

ضرورت هوشمندسازی معادن کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، داریوش اسماعیلی در جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با عرض تبریک به تقی نبئی «رییس جدید سازمان نظام مهندسی معدن»، بیان کرد: به عنوان معاون معدنی وزارت صمت و همچنین به عنوان عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن ، آمادگی همراهی کامل با ایشان را دارم.

    وی در ادامه افزود: این سازمان با توجه به توانایی فنی و تخصصی که دارد می‌تواند همکاری تنگاتنگی با وزارتخانه داشته باشد، خود را عضو سازمان نظام مهندسی معدن می‌دانم و از این سازمان می‌خواهم که به ما کمک کنند، چراکه موفقیت هر یک از ما موفقیت دیگری نیز هست.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: در سال 1399 بین وزارتخانه و سازمان چیزی در حدود 15 تا 20 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است و امیدواریم که سازمان با همت و دقت و سرعت بیشتری کارها را پیش ببرد.

    اسماعیلی همچنین بیان کرد: یک موضوعی که امسال در دستور کار اصلی و از برنامه های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است، فعال نمودن معادن غیر فعال میباشد.

    وی ادامه داد: در کشور چیزی در حدود 4400 معدن غیر فعال داریم و معتقدیم بخش قابل توجهی از این معادن پتانسیل فعال شدن را دارند.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: امسال اعتبار صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی را افزایش داده‌ایم و همچنان درصدد پیشبرد آن در بحث اکتشاف، استخراج، فناوری و تجهیزات هستیم و در همین راستا درخواستمان از سازمان نظام مهندسی معدن این هست که در این مبحث بسیار فعال باشند و به ما کمک کنند تا به امید خدا امسال حداقل هزار مورد از این معادن را فعال نمائیم.

    ضرورت هوشمندسازی معادن کشور

    اسماعیلی در پایان گفت: همانطوری که در برنامه مدون 6 ساله سازمان که در سال 1398 به تصویب رسیده است، به بحث هوشمند سازی توجه ویژه ای شده است، خواهش من نیز از سازمان همین هست که با یک برنامه مدون با قدرت در این بحث پیش برود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر