رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران :

افزایش قیمت بنزین تاثیری روی حوزه معدن نخواهد داشت/ سهمیه‌بندی بنزین مشکل قاچاق را برطرف می‌کند

عصر معدن- رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران معتقد است: بخش کمی از فعالیت‌های حوزه صنایع معدنی به سوخت بنزین مرتبط است که این میزان نیز تعیین کننده در سرنوشت این صنعت نیست و تاثیری نخواهد گذاشت.;

افزایش قیمت بنزین تاثیری روی حوزه معدن نخواهد داشت/ سهمیه‌بندی بنزین مشکل قاچاق را برطرف می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایلنا، بهرام شکوری با بیان اینکه سهم عمده‌ای از حمل و نقل مواد معدنی جاده‌ای است، گفت: بیشتر کامیون‌ها با سوخت گازوئیل کار می‌کنند و تعداد بسیار کمی از آنها از بنزین استفاده می‌کنند؛ بنابراین افزایش قیمت بنزین تاثیری روی بهای تمام شده محصولات معدنی نخواهد گذاشت.

    وی سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین را یک اقدام درست از سوی دولت عنوان کرد و افزود:‌ اقلامی مانند بنزین که دولت برای آنها یارانه پرداخت می‌کند، به لحاظ اختلاف قیمتی که در آن وجود دارد زمینه را برای قاچاق افزایش می‌دهد؛ اما حذف یارانه این مشکل را برطرف خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه در تمامی دنیا، شیوه آزاد سازی قیمت برای نپرداختن یارانه به قشر متمول است، اظهار کرد: بخش از جامعه وسیله نقلیه نداشته و از یارانه بنزین بی‌بهره می‌مانند. دولت علاوه بر پرداخت این یارانه به طور مستقیم به این افراد، می‌تواند بخش دیگر آن را صرف هزینه توسعه کشور کند.

    رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تطابق بین هزینه‌ها و درآمدها مغفول مانده است، گفت: باید تناسبی بین درآمدها و هزینه‌‎ها وجود داشته باشد. حذف یارانه بنزین در اصل کار درستی است؛ اما باید به این نکته توجه داشت که درآمد مردم کفاف زندگی روزمره آنها را نمی‌دهد؛ دولت باید تمهیداتی اتخاذ کند تا مردم آسیب کمتری ببیند.

    وی ادامه داد: بنزین ممکن است تاثیری در بسیاری از محصولات تاثیر نگذارد، اما آثار روانی آن باعث می‌شود سایر اقلام نیز تاثیر بپذیرند.

    شکوری معتقد است باید معیشت مردم بهبود یابد در این صورت تصمیم دولت برای افزایش بنزین اقدام خوبی خواهد بود و نفع کشور خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر