عضو شورای راهبردی احیا و فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط

نهضت راه اندازی معادن کوچک آغاز شده است

عصر معدن- عضو شورای راهبردی احیا و فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط گفت: نهضت راه اندازی معادن کوچک مقیاس آغاز شده است.;

نهضت راه اندازی معادن کوچک آغاز شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بهرام شکوری با بیان این مطلب اظهار داشت: با اجرای طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، ‌اکنون تعدادی از این معادن راه افتاده‌اند.

    وی افزود: معادنی که هیچ کس به سراغ‌شان نمی‌رفت اکنون در حال فعالیت هستند. آنچه دنبال می‌کنیم راه‌اندازی 4 و 5 یا حتی 20 معدن نیست بلکه یک انقلاب در حوزه معدن است که شامل فلزی، غیرفلزی و سنگ‌های تزئینی می‌شود.

    عضو شورای راهبردی احیا و فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط تصریح کرد: برنامه‌ریزی و زمان‌بندی ما برای امسال است. از سال آینده، سرمایه‌گذاری ها در حوزه معدن آغاز شده و نشان خواهد داد که چه میزان اشتغال ایجاد می شود.

    وی افزود: به این حرکت امیدوار هستیم و به عنوان بخش خصوصی تلاش می‌کنیم این اتفاق رخ دهد.

    فعال سازی مهدی آباد در مقیاس های کوچک

    شکوری با اشاره به اینکه معدن مهدی‌آباد را با مقیاس ‌های کوچک راه‌اندازی می کنیم، گفت: در این زمینه، بیش از 400 تا 500 نفر درحال‌حاضر مشغول به کارند. اواخر سال آینده، یکی از واحدهای 200 هزار تنی «روی» راه می‌افتد و اشتغال هزار نفری در آنجا خواهیم داشت. این در حالی است که از این واحدها، 4 واحد 200هزار تنی باید راه‌اندازی شوند.

    وی ادامه داد: از طرف دیگر، زیرساخت‌های بسیاری از معادن مانند مس رمشک در سیستان و بلوچستان مشکل داشت که وزارت صنعت، معدن و تجارت یا ایمیدرو در حال رفع مشکل زیرساخت‌های آنهاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر