قیمت‌گذارى صنایع را با مشکل روبرو کرده است

عصر معدن- رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران، با اشاره به جلسه اى درباره مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: در جلسه اى درباره این موضوع پیشنهاد کردیم تا مانند دیگر کشورها مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی دریافت شود اما مسئولان اظهار کردند بستر این موضوع هنوز آماده نشده است.;

قیمت‌گذارى صنایع را با مشکل روبرو کرده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى عصر معدن،  بهرام شکورى با بیان این مطلب در جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، در ادامه گفت: ما پیشنهاد دادیم مالیات بر ارزش افزوده منوط بر دریافت باشد زیرا بیشتر محصولات نقدى به فروش نمى رسد.

    شکورى تصریح کرد: موضوع دیگر درباره شرکت هاى سرمایه گذارى است که فروش محصول ندارند و این موضوع به آنها فشار وارد مى کند. باید اجازه داد تا در دوران بهره بردارى این مالیات را پرداخت کنند.
    رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران افزود: البته این پیشنهاد در این جلسه قبول شد و قرار است تا یک ماده قانونى براى آن تعیین شده تا دوستان بتوانند در دولت از آن حمایت کنند.

    شکورى همچنین در ادامه با اشاره به مسائل مربوط به ارز بیان کرد: باید ارز یک نرخ باشد و باید یک بازار موازى یعنى بازار آزاد در کنار آن باشد.

    وى با اشاره به موضوع قیمت گذارى در حوزه هاى مختلف اظهار کرد: بحث قیمت گذارى صنایع را با مشکل همراه کرده است. قرار است نامه اى به رییس اتاق بازرگانى ایران نوشته تا ایشان جلسه اى با وزیر صنعت، معدن و تجارت را با حضور اعضاى کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق ایران هماهنگ کرده و در آنجا درباره موضوع قیمت گذارى سرب و روى، آلومینیوم و.... بحث شود.

    شکورى با اشاره به جلسات برگزار شده درباره پهنه هاى اکتشافى در کمیسیون تصریح کرد: در این جلسه نیز مدیر اکتشافات وزارتخانه نیز پذیرفت بستر براى حضور افراد واجدالشرایط فراهم نبود. در این باره نامه اى از سوى اتاق ایران براى وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شد.

    شکوری در ادامه گفت: انتظار می رود دکتر رحمانی به عنوان وزیر صنعت، از بخش خصوصی نظرخواهی کند و فعالان اقتصادی نیز نظرات خود را به وزیر ارائه دهند.

    وی همچنین انتصاب آقای ملارحمان به عنوان سرپرست ایمیدرو که از بدنه این سازمان است را باید به فال نیک گرفت. چراکه وی با روند کار آشنا است و بهتر از فردی خواهد بود که از بیرون سازمان به ایمیدرو بیاید.

    شکوری ادامه داد:  اگر وزارتخانه نتواند درست عمل کند، همه فعالان اقتصادی ضربه می خورند. انتظار بر این است که چیدمان افراد برای پست های وزارتخانه از سوی آقای رحمانی به گونه ای باشد که ببشترین راندمان حاصل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر