نکاتی مهم برای خرید میلگرد

عصر معدن- به دلیل اینکه معمولا آهن آلات در مقیاس بالا خریداری می شوند، لازم است که حتما به قیمت و کیفیت آن ها توجه کرد تا هر چه بیشتر خسارات احتمالی کاهش یابند.;

نکاتی مهم برای خرید میلگرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، امروزه تکنولوژی باعث شده که این مشکل تا حد زیادی حل شود. هم اکنون سایت هایی وجود دارند، که قابلیت های مناسبی برای کلیه کاربران به وجود آورده اند. شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به این سایت ها همه اطلاعات مورد نیاز خود برای خرید آهن آلات را کسب کنی.

    زمانی که شما یک پروژه ساختمانی و یا صنعتی را راه اندازی می کنید،  قطعا نیازمند انواع مصالح ساختمانی مانند انواع ورق سیاه، ورق رنگی، ورق روغنی، میلگرد، تیرآهن و غیره هستید.

    در صورتی که هم اکنون نیازمند اطلاعاتی در مورد چگونگی تشخیص کیفیت و قیمت مصالح مورد نیاز خود می باشید، لازم است که میزان آگاهی خود را زمینه انواع آهن آلات افزایش دهید. زیرا در صورتی که در این زمینه اطلاعات نداشته باشید، ممکن است دچار اشتباه و خطا در خرید شوید.

    در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با مرجعی مناسب و معتبر جهت آشنایی با کلیه محصولات فولادی و استعلام قیمت آن ها آشنا کنیم.

    تیرآهن و انواع آن

    همانطور که پیش از این اشاره کردیم، در یک ساختمان مصالح فولادی زیادی استفاده می شوند. یکی از مصالح اصلی برای ساخت و ساز تیرآهن می باشد.

    تیرآهن دارای استحکام زیادی است، به همین دلیل برای حمل نیرو و بارهایی که بر ساختمان وارد می شود بکار می رود.

    این سازه فولادی کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد که استفاده از آن در ساختمان و پارامترهای مهندسی از اصلی ترین کاربرد آن می باشد.

    تیرآهن براساس استانداردهای مختلفی در کارخانه ساخته می شود و از سایزهای متنوعی برخوردار است.

    همانطور که می دانید قیمت تیرآهن نیز مانند قیمت میلگرد به صورت روزانه و حتی گاهی لحظه به لحظه تغییر می کند.

    انواع تیرآهن و استانداردهای آن

    تیرآهن IPE:یکی از استانداردهای تیرآهن که در ایران و اروپا تولید می شود، تیرآهن IPE است. این تیرآهن دارای ضخامت بال ثابتی می باشد.

    تیرآهن INP: این نوع از تیرآهن بر اساس استانداردهای روسیه و چین ساخته می شود. شکل این تیرآهن مانند حرف I در انگلیسی است.

    تیرآهن IPB:این نوع تیرآهن از بال های پهنی نسبت به نوع های قبلی برخوردار می باشد. به این نوع تیرآهن، تیرآهن هاش نیز می گویند. معمولا این سازه فولادی در کره جنوبی و ترکیه تولید می شود.

    به دلیل اینکه تیرآهن هاش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است، معمولا در ابرسازه ها و ساختمان های بسیار عظیم استفاده می شود. این نوع تیرآهن دو نوع دارد: نوع HEA و نوع HEB.

    نوعتیرآهن لانه زنبوری: علاوه بر تیرآهن هایی که تاکنون ذکر کردیم، نوع دیگری از تیرآهن وجود دارد که در ساخت پل ها، سقف سوله ها و به صورت کلی هر سازه ای با عرض بیش از 8 متر استفاده می شود.

    این نوع از تیرآهن به دلیل اینکه بال های پهنی دارد، از وزن زیادی نیز برخوردار است.

    برای حل وزن زیاد این نوع تیرآهن، در آن حفره هایی ایجاد شده که به شکل شش ضلعی می باشد.
    تیرآهن لانه زنبوری نوع دیگری از تیرآهن است که در ساخت پل‌ها، سقف سوله‌ها و به طور کلی هر سازه‌ای با عرض بیش از 8 متر قابل استفاده می باشد.

    نحوه فروش تیرآهن معمولا به صورت کیلویی و شاخه ای است و اغلب در سایزهای 12، 14 و 16 متر تولید می شود که البته این مقدار قابل تغییر نیز می باشد.

    نرخ تیرآهن

    همانطور که می دانید نوسانات بازار مثل هر صنف دیگری می تواند بر قیمت کلیه مصالح فولادی اثرگذار باشد. تیرآهن نیز متناسب با قیمت آهن به صورت روزانه و حتی گاهی لحظه ای تغییر می کند.

    تغییراتقیمت آهن آلات ناشی از نوسانات نرخ در بازار جهانی، میزان تولید، میزان تقاضا و عوامل دیگر داخلی و خارجی می باشد. موارد دیگری مثل هزینه سوخت و حمل و نقل نیز بر قیمت آهن آلات تاثیرگذار می باشند.
    در این روزها سایت های زیادی فعال هستند که کار خرید و فروش به صورت آنلاین را ساده کرده اند.

    این سایت ها انواع محصولات کارخانجات مختلف را دارا می باشند. با ارتباط گرفتن با کارشناسان فروش این سایت ها می توانید از مشاوره رایگان در زمینه خرید و فروش کلیه آهن آلات بهره مند شوید کهدر ادامه به این نوع سایت ها اشاره خواهیم کرد.
    قیمت تیرآهن معمولا بسته به نوع آن و برند تولیدکننده آن متغیر می باشد. هن به عنوان مثال قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان متفاوت از قیمت تیرآهن اهواز می باشد.

    کاربرد انواع تیرآهن

    همانطور که پیش از این اشاره کردیم تیرآهن به شکل های مختلفی در یک ساختمان استفاده می شود. در واقع تیرآهن برای استحکام ساختمان ها، نعل درگاه، پوشش سقف ها، ساختار پل ها و سایر قسمت ها مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، از تیر آهنی برای جلوگیری از خم شدن سقف و تحمل بار وارد شده بر ساختمان و غیره نیز استفاده می شود.

    نکات مهم برای خرید تیرآهن

    هر شخص بنا به نیاز خود می تواند تیرآهن مورد استفاده خود را تهیه کند. انتخاب نوع تیرآهن مورد نیاز شما به هدف شما وابسته می باشد، پس با آگاهی کامل انتخاب کنید.

    حتما نوسانات قیمت را در نظر بگیرید و مناسب ترین قیمت را برگزینید. در صورتی که تمایل به خرید اینترنتی دارید، از مشاوره رایگان توسط کارشناسان برجسته بهره مند شوید.

    نوع تیرآهن با توجه به نیازتان، انتخاب کنید. انتخاب نوع تیرآهن وابسته به هدف شما و نوع استفاده از آن است پس هوشمندانه انتخاب کنید و مشورت بگیرید..
    همانطور که پیش از این اشاره کردیم، تیرآهن انواع مختلفی دارند و نباید به جای یکدیگر آن ها را استفاده کرد.

    نحوه سفارش و خرید آنلاین آهن آلات

    تیرآهن و سایر محصولات فولادی هم مانند هر کالای دیگری بازار آنلاین دارد.
    تیرآهن هم مانند هر کالای دیگری بازار آنلاین دارد. سایت های زیادی وجود دارند که به شما برای خرید یک محصول فولادی با کیفیت کمک می کنند.

    کارشناسان در این سایت ها قادرند که میزان آهن مورد نیاز پروژه شما را برآورده کرده و در اختیار شما قرار دهند.

    سایت‌هایی برای پخش مصالح ساختمانی وجود دارد که به شما کمک می‌کند درباره‌ی مصالح و تجهیزات مورد نیاز پروژه‌ی ساختمانیتان، اطلاعات دقیقی را به دست بیاورید. مجموعه های مختلفی قادرند شما را در زمینه خرید کلیه آهن آلات راهنمایی کنند. علاوه بر این، می توانید قیمت روز و لحظه به لحظه تیرآهن، قیمت میلگرد، قیمت ورق و قیمت سایر محصولات فولادی را از این سایت ها استعلام کنید.

    هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که تمایل بر خرید حضوری دارند. دفاتر فروش این شرکت ها، این امکان را نیز برای مشتریان عزیز فراهم آورده اند.

    کلام پایانی
    با اینکه پیشرفت تکنولوژی با معایبی نیز همراه بود، اما از حسن های زیادی نیز برخوردار بود. در عصر حاضر می توانید با یک جست و جوی ساده در فضای وب اطلاعات زیادی کسب کنید.

    تهیه مصالح مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز نیز در بستر اینترنت و با استفاده از سایت های فروش آهن آلات امکان پذیر است.

    ما می توانیم در همین حوزه، سایت آهن ملل اصفهان را به شما کاربران گرامی پیشنهاد دهیم که از قابلیت استعلام قیمت کلیه آهن آلات و ثبت سفارش و خرید آنلاین برخوردار می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر