قول مساعد دادستان برای آزادی کارگران گروه ملی

عصر معدن- مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران درمورد کارگران بازداشت شده این کارخانه عنوان کرد: در حال حاضر ۷ کارگر این کارخانه در بازداشت هستند و دادستان استان برای آزادسازی کارگران بازداشتی قول مساعدت داده است.;

قول مساعد دادستان برای آزادی کارگران گروه ملی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، کسری غفوری، در خصوص آخرین وضعیت کارخانه گروه ملی فولاد ایران، اظهارکرد: مساله حقوق و مزایای پرسنل گروه ملی فولاد یکی از دغدغه‌های اصلی بود تا کارگران کارخانه دیگر نگرانی در بحث دریافتی خود نداشته باشند. در این زمینه با تلاش‌هایی که انجام گرفت سرانجام توانستیم حقوق پرسنل را به روز کنیم و همه حقوق‌های معوق کارگران را به آن‌ها بپردازیم.

    وی با بیان این‌که یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی گروه ملی، بحث تولید در کارخانه بود، افزود: در این زمینه تلاش‌هایی انجام گرفت تا شاهد آن باشیم که چرخ تولید کارخانه می‌چرخد و از محل تولید کارخانه و سود فروش محصولات بتوانیم نسبت به تامین مواد اولیه و همچنین پرداخت حقوق پرسنل اقدام کنیم و همچنین بدهی‌های معوق کارخانه را به بخش‌های مختلف بپردازیم.

    یک عدد پیچ در انبار قطعات یدکی کارخانه گروه ملی نیست

    مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران با اشاره به این‌که قدمت خطوط تولید در کارخانه گروه ملی بالا است، ادامه داد: در مسیر حل این دغدغه‌ها مشکلات عمده‌ای پیش روی شرکت وجود دارد؛ عمده‌ترین مشکل در مسیر تولید کارخانه آن است که انبار قطعات یدکی کارخانه کاملا خالی است و حتی یک عدد پیچ نیز در انبار قطعات یدکی کارخانه گروه ملی فولاد ایران نیست.
    غفوری عنوان کرد: با توجه به سن بالای خطوط تولید، نیاز است تعمیرات اساسی و اورهال در کارخانه انجام شود و این تعمیرات اساسی نیز به قطعات یدکی نیاز دارد که در انبارهای کارخانه وجود ندارد. زمانی که یک دستگاه صنعتی به خصوص در بحث فولاد پس از مدتی مجددا آغاز به کار می کند، احتمال این‌که آسیب به دستگاه وارد شود بسیار زیاد است و در این خصوص نگران هستیم که در خطوط تولید کارخانه مشکلی به وجود نیاید.

    دو خط تولید کارخانه فعال هستند

    وی با بیان اینکه در حال حاضر دو خط تولیدی لوله‌سازی و تیرآهن کارخانه گروه ملی فولاد ایران آغاز به کار کرده‌اند، ادامه داد: با حضور مهندسان جوان و پرسنل متخصص گروه ملی خوشبختانه موفق به راه‌اندازی خطوط شدیم. خط تیرآهن کارخانه حدود یک سال فعالیت نمی‌کرد اما اکنون شاهد راه‌اندازی مجددا آن هستیم. همچنین خط لوله‌سازی نیز اکنون فعال است و در شیفت‌های تولیدی شاهد عملکرد بسیار خوب این خطوط هستیم.

    مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران بیان کرد: هرچند که دو خط تولید کارخانه مجددا آغاز به کار کرده و تولید می‌کنند اما همچنان دغدغه اصلی که بحث تامین قطعات یدکی مورد نیاز کارخانه است، پابرجاست و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا این مشکل نیز هرچه سریعتر مرتفع شود.

    شمش برای راه‌اندازی کارخانه کوثر هفته آینده خریداری می‌شود

    غفوری اظهارکرد: در هفته جاری قرار است، مبلغی حدود 25 میلیارد تومان را به شرکت فولاد خوزستان بدهیم تا مواد اولیه مورد نیاز کارخانه کوثر گروه ملی نیز از شرکت فولاد خوزستان تامین شود و این خط تولید نیز مجددا آغاز به کار کند. امیدواریم در هفته آینده شاهد ورود شمش از فولاد خوزستان به کارخانه باشیم تا خط تولید کوثر نسبت به تولید میلگرد اقدام کند و کارگران در این واحد نیز مشغول به کار شوند.

    وی با اشاره به فعال شدن کارخانه کوثر در گروه ملی فولاد ایران، گفت: اگر این کارخانه در هفته آینده فعال شود، روند تولید در سه خط تولید کارخانه گروه ملی فولاد ایران ادامه پیدا خواهد کرد. این سه خط تولید نسبت به تولید لوله، تیر آهن و میلگرد اقدام خواهند کرد تا بتوانیم از محل فروش این محصولات نسبت به تامین مواد اولیه، پرداخت بدهی‌ها و همچنین پرداخت حقوق و مزایای پرسنل اقدام کنیم.

    راه‌اندازی خط کلاف کارخانه تا یک‌ماه آینده

    مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران با بیان این‌که کارخانه در حال حاضر هیچ نقدینگی و سرمایه در گردشی برای راه اندازی خطوط خود ندارد، تصریح کرد: صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌ایم و با توجه به قول‌هایی که به پرسنل کارخانه داده‌ایم، در آینده‌ای نه چندان دور و حدودا ظرف مدت یک ماه آینده در صورت تامین نقدینگی خط کلاف کارخانه را نیز راه اندازی می‌کنیم.

    غفوری ادامه داد: با توجه به شرایط حال حاضر گروه ملی و تلاش هایی که در زمینه راه اندازی خطوط انجام گرفته، مجددا اعتماد به کارخانه بازگشته است و سرمایه‌گذاران اکنون حاضر هستند تا مجددا کنار ما قرار بگیرند تا بتوانیم بخش‌های مختلف کارخانه را فعال کنیم.


    تولید کارمزدی در کارخانه ممنوع است

    وی گفت: با توجه به این‌که سربار نیروی انسانی در گروه ملی بسیار بالا است و تولید کارمزدی برای کارخانه به صرفه اقتصادی نیست، دستوری را صادر کرده‌ایم تا تولید کارمزدی در کارخانه ممنوع شود. در این زمینه یک طرح را با عنوان "طرح مشارکت در تولید" برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم در کارخانه نسبت به تامین مواد اولیه اقدام کنیم تا همه سود تولید به کارخانه بازگردد و به مجموعه‌های دیگر نرود.

    مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران ادامه داد: اگر چنین طرحی را به طور کامل اجرایی کنیم، حقوق و مزایای پرنسل را اول هر ماه به آن‌ها پرداخت خواهیم کرد. همچنین می‌توانیم مواد اولیه را به صورت مستمر و به موقع تامین کنیم.

    کارخانه حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی دارد

    غفوری با بیان این‌که یکی دیگر از دغدغه‌های کارخانه بدهی‌های انباشتی است که از سنوات گذشته همراه کارخانه است، اظهارکرد: کارخانه حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان بدهی دارد که باید این بدهی‌ها به مرور زمان پرداخت شوند و در حال حاضر کار را برای ما دشوار کرده‌اند.

    وی با اشاره به 350 کارگر بازنشسته این شرکت، ادامه داد: مطالبات سنوات کارگران بازنشسته نیز یکی دیگر از دغدغه‌های ما است و در تلاش هستیم تا این مطالبات معوق را به آن ها پرداخت کنیم. این کارگران در سال‌های 95 و 96 بازنشسته شده‌اند و نتوانسته‌ایم سنوات آن‌ها را که مجموعا حدود 26 میلیارد و 400 میلیون تومان است، پرداخت کنیم.


    پرداخت یک میلیارد تومان از مطالبات سازندگان

    مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران با بیان این‌که سازندگان قطعات نیز ار کارخانه مطالبات گذشته دارند و باید این مطالبات را به آن‌ها پرداخت کنیم، گفت: زمانی که به سازندگان مراجعه می‌کنیم تا کالای مورد نیاز ما را تامین کنند، آن‌ها مطالبات خود را طلب می‌کنند. در هفته گذشته حدود یک میلیارد تومان از این بدهی‌ها را از محل فروش محصولات به سازندگان پرداخت کرده‌ایم.

    غفوری ادامه داد: بانک ملی قرار است به زودی مبلغ قابل توجهی را به گروه ملی فولاد ایران تزریق کند تا این کارخانه بتواند سایر خطوط خود مانند فولادسازی و خط ذوب راه‌اندازی کنیم. اگر بتوانیم این خطوط را در کارخانه راه‌اندازی کنیم، می‌توانیم به تولید شمش در کارخانه بپزدازیم و در تامین مواد اولیه کارخانه به نوعی خودکفا خواهیم شد.

    قول مساعد دادستان استان برای آزادسازی کارگران بازداشتی

    وی با اشاره به کارگزان بازداشت شده این کارخانه نیز عنوان کرد: در حال حاضر 7 کارگر این کارخانه در بازداشت هستند و ما نیز از سوی دادستانی استان پیگیر مساله آزادسازی آن‌ها هستیم. روز گذشته جلسه‌ای را با دادستان برگزار کردیم تا همکاری‌های لازم صورت بگیرد تا شاهد آزادسازی کارگران باشیم.

    مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران خاطرنشان‌کرد: دادستان استان برای بحث آزادسازی کارگران بازداشتی قول مساعدت داده است زیرا کارخانه آغاز به کار کرده و ما نیز به حضور این کارگران در کارخانه نیازمند هسیتم. امیدواریم شرایطی فراهم شود تا هرچه سریعتر شاهد آزادسازی این پرسنل کارخانه باشیم زیرا مساله بر روی روحیه سایر کارگران کارخانه نیز بسیار اثرگذار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر