سرپرست معاونت فنی گروه ملی فولاد خبرداد:

راه‌اندازی خط تولید میلگرد سایز بالا پس از ۴ سال توقف

عصر معدن- سرپرست معاونت فنی و بهره‌برداری گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: خط تولید محصول میلگرد سایز بالا در این کارخانه پس از ۴ سال وقفه مجدداً راه‌اندازی شد.;

راه‌اندازی خط تولید میلگرد سایز بالا پس از ۴ سال توقف
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، پیمان مسلمی اظهار کرد: با توجه به سیاست جدید و تلاش مدیریت و کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران جهت احیای این شرکت و باز پس گرفتن سهم بازار و ایفای نقش محوری در اقتصاد منطقه و به ویژه تأثیرگذاری در حوزه خودکفایی ملی، خط تولید محصول میلگرد سایز بالا در کارخانجات گروه ملی فعال شد.

    وی با اشاره به اینکه خط تولید محصول میلگرد سایز بالا پس از 4 سال وقفه مجدداً راه‌اندازی و فعال شد، افزود: فعالیت این خط به تداوم حرکت در مسیر احیای گروه ملی کمک شایانی می‌کند و می‌تواند زمینه ساز رشد فعالیت‌های کارخانه باشد.

    سرپرست معاونت فنی و بهره‌برداری گروه ملی صنعتی فولاد ایران تصریح کرد: در این زمینه خوشبختانه مجموعه مدیریت و پرسنل کارخانه نورد میلگرد، مفتول و صنایع فلزی گروه ملی با تکیه بر دانش فنی و اراده بالا موفق شدند با حمایت سایر واحدهای فنی و پشتیبانی شرکت، تولید میلگرد سایز 40 را عملیاتی کرده و این خط تولید را پس از 4 سال وقفه فعال کنند.

    مسلمی ادامه داد: فعالیت مجدداً خط تولید میلگرد سایز بالا علاوه بر تکمیل سبد فروش، گامی مهم در جهت بی نیازی واردات این نوع محصولات است. این موفقیت پس از انجام تست‌های اولیه به جهت تولید متریال Round سایز 40-45-50 بوده و در روزهای آینده خط یک بخش نورد میلگرد با تولیدات Roundهای متنوع بجای Rebar به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

    به گزارش ایسنا، خط تولید میلگرد گروه ملی فولاد ایران به عنوان نخستین کارخانه نورد کشور با هدف تولید میلگردهای ساده، آجدار و نبشی در سال 1342 تأسیس و در سال 1346 با ظرفیت اسمی سالیانه 65000 تن به بهره‌برداری رسید. در سال 1352 خط تولید مفتول نصب و در سال 1372 با اجرای طرح توسعه، ظرفیت اسمی به 505 هزار تن افزایش یافت. مواد اولیه کارخانه شمش فولادی با مقطع 100*100 و 130*130 میلیمتر مربع و محصول آن انواع میلگردهای ساده و آجدار از سایز 16 تا 40 و مفتول ساده و آجدار از سایز 5/5 تا 12 میلیمتر مربع (قطر) است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر