کاهش نسبى بهاى فولاد در بازار چین

عصر معدن- ‎بهای فولاد در بازار داخلی چین عمدتا با کاهش نسبی همراه شد. قیمت میلگرد در ۱۹ شهر مهم این کشور بین ۱۰ تا ۸۰ یوان کاهش یافت و ورق گرم نیز در ۱۱ شهر بین ۱۰ تا ۵۰ یوان کاهش یافت. قیمت بیلت در تانگشان هم امروز ۲۰ یوان افت کرده و به ۳۴۵۰ یوان/تن رسید.;

کاهش نسبى بهاى فولاد در بازار چین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲:۰۰

    ‎به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن» به نقل از پلنر، امروز میانگین بهای میلگرد در 25 شهر مهم چین 3890 یوان/تن برآورد شد که نسبت به روز گذشته 19 یوان کاهش دارد. بنا به اخبار رسیده، موجودی انبارهای میلگرد چین این هفته نیز 800 هزار تن افت داشته و نشان می دهد که فشار کمبود تقاضا تا حدودی از بازار برداشته شده است. با این حال، هنوز آثار تنش ها میان چین و امریکا بر شبهات بازار سایه داشته و مانع از افزایش قیمتهاست.
    ‎اما قیمت سنگ آهن علیرغم ثبات معاملات در بازار فیزیکی، در بازار فیوچرز دالیان 9/5 یوان کاهش یافت. فولادسازان از خریدهای عمده پرهیز کرده و تنها براساس نیاز خود خریداری می کنند.

    ‎تعداد 216 فولادساز موجود در چین که برخی طی فصل زمستان تولید خود را کاهش داده بودند قصد دارند تا تولید خود را در آوریل افزایش دهند. اگرچه از 73 کوره متوقف تنها 17 عدد به مدار تولید بازگشته اند. شرکت های تریدینگ چینی در ده روز ابتدایی آوریل، روزانه بیش از 200 هزار تن محصول ساختمانی خریده اند که از 160 هزار تن مارس بالاتر بوده است. در حال حاضر، سود ناخالص میلگرد سازان در تانگشان 900 یوان/تن است، با این حال انتظار افزایش چشمگیر قیمت در بازار چین چندان محتمل نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر