سهم ۴۰ درصدی میلگرد از تولیدات فولادی

عصر معدن- میزان تولید میلگرد توسط فولادسازان کشور در سه ماهه نخست امسال به دو میلیون و ۱۷۱ هزار تن رسید که بالغ بر ۴۰ درصد کل تولیدات فولادی را در این دوره به خود اختصاص داد.;

سهم ۴۰ درصدی میلگرد از تولیدات فولادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مجموع کل تولیدات فولادی در سه ماهه بهار امسال پنج میلیون و 335 هزار تن شد که مقاطع طویل و تخت به ترتیب دو میلیون و 661 هزارتن و دو میلیون و 674 هزار تن را از آن خود ساختند.

    رشد پنج درصدی تولید میلگرد

    آمار انجمن یاد شده نشان می‌دهد، میزان تولید میلگرد در سه ماهه ابتدایی امسال به دو میلیون و 171 هزار تن رسید و در مقایسه با دو میلیون و 58 هزار تن عملکرد سه ماهه نخست پارسال رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد.

    بررسی آمار مزبور حاکی است، سهم میلگرد از مجموع تولید در بخش مقاطع طویل فولادی 81.5 درصد است و سهم تیرآهن با رقم 297 هزار تن بیش از 11 درصد را ثبت کرد و در مقایسه با تولید 301 هزار تن تیرآهن در سه ماهه نخست پارسال افت یک درصدی دارد.

    همچنین نبشی، ناودانی و سایر مقاطع فولادی در بخش طویل در سه ماهه ابتدایی امسال به رقم 193 هزار تن رسید و در مقایسه با تولید 203 هزار تن عملکرد مدت مشابه سال گذشته کاهش پنج درصدی دارد، ضمن اینکه سهم این قسمت از مجموع تولید مقاطع طویل فولادی به حدود هفت درصد می‌رسد.

    تولید مقاطع تخت فولادی 2.6 میلیون تن   

    بررسی عملکرد فولادسازان در دوره سه ماهه نخست امسال گویای تولید دو میلیون و 674 هزار تن است که از این رقم ورق گرم با دو میلیون 294 هزار تن 85.7 درصد از کل تولید این بخش را به خود اختصاص داد.

    ضمن اینکه میزان تولید ورق گرم در دوره سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که دو میلیون و 282 هزار تن بود، افزایش یک درصدی دارد.

    میزان تولید ورق سرد و پوششدار نیز در دوره این گزارش به ترتیب 655 و 322 هزار تن ثبت شد و در مقایسه با سه ماهه ابتدایی 98 که به ترتیب 650 و 428 هزار تن بود، ورق سرد رشد یک درصدی دارد، اما پوششدار 25 درصد کاهش یافته است.

    به گزارش ایرنا، پارسال میزان تولید فولاد کشور به رقم حدود 28 میلیون تن رسید و انتظار می رود امسال نیز 28 تا 30 میلیون تن فولاد تولید شود.

    ایران دهمین فولاد ساز جهان محسوب می‌شود و انتظار می رود در افق 1404 به ظرفیت 55 میلیون تن برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر