نایب رئیس مجلس:

قیمت فولاد، میلگرد و سیمان در بازار تثبیت می شود

عصر معدن- نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: با تصمیمات گرفته شده در جلسه با سرپرست وزارت صمت قیمت فولاد، میلگرد و سیمان در بازار تثبیت می شود.;

قیمت فولاد، میلگرد و سیمان در بازار تثبیت می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد در خصوص جلسه شب گذشته درباره گرانی های اخیر سیمان و فولاد، گفت: سیمان و فولاد دو مولفه بسیار اثر گذار در کارگاه های عمرانی سطح کشور از جمله مسکن است.

    وی ادامه داد: در هفته های اخیر متاسفانه قیمت سیمان و فولاد  به حال خود رها شده بود و در این رابطه چند جلسه با حضور سرپرست وزارت صمت برگزار شد.

    نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بدون آن که قصد دخالت در امور اجرایی داشته باشیم، با کار کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که سیمان تنی با ارزش افزوده و حمل به صورت فله ای نباید بیشتر از 290 هزار تومان قیمت داشته باشد.

    وی افزود: قیمت  سیمان پاکتی 13 هزار و 500 تومان در کارخانه است اما برای مصرف کننده با احتساب ارزش افزوده و هزینه حمل 17هزار و 500 تومان تمام می شود که قرار شد سرپرست وزارت صمت با کمک دولت قیمت ها را کمترل کند.

    نیکزاد بیان کرد: در موضوع ورق و میلگرد به علت اینکه قیمت آن در بازار بالا بود طی جلسه ای که امروز دولت در این باره داشت به این نتیجه رسیدند که قیمت تمام شده هر کیلو ورق میلگرد  باید بر مبنای قیمت جهانی و معادل ارز نیمایی محاسبه و به مصرف کننده عرضه شود که این عدد امروز قاعدتا با ارز نیمایی نباید هر کیلویی بیشتر از 8 هزار و 500 تومان باشد.

    نیکزاد تصریح کرد: مصوبات جلسه شب گذشته منجر به ثبات قیمت ها در بازار خواهد شد ضمن این که دوباره کارگاه های عمرانی فعال می  شوند باعث می شود تا تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده مسکن نداشته باشد.

    وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاش مسئولان وزارت صمت و کمک سایر اجزای دولت شاهد تثبیت قیمت فولاد، میلگرد و سیمان در بازار باشیم.

    نشست مشترک نایب رئیس مجلس و سرپرست وزارت صمت در خصوص قیمت فولاد و سیمان

    حسین مدرس خیابانی در خصوص برگزاری این جلسه  گفت: در چند هفته اخیر متاسفانه در بحث قیمت مصالح ساختمانی مانند سیمان و فولاد اتفاقاتی افتاد که موجب شد تا همه مسئولان دولتی در این زمینه احساس نگرانی کنند چون مصالح ساختمانی جزو نیازهای اصلی عمرانی و آبادانی کشور و بخش عمده ای از صنایع مرتبط هستند.

    وی ادامه داد: در این جلسه تصمیماتی گرفته شد تا قیمت های این بازار متعادل شود و مجلس شورای اسلامی تلاش دارد تا به دولت در شرایط سخت اقتصادی کنونی کمک کند و جلسه ای که برگزار شد در این راستا بود.

    سرپرست وزارت صمت بیان کرد: در این جلسه که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان و دستگاه های اجرایی برگزار شد، نتایجی که وزارت صمت در این رابطه رسیده بود و در جلسه دولت ارائه شد به سمع و نظر نمایندگان و آقای نیکزاد رسید.

    وی افزود: در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که در هفته های گذشته نیز برگزار شد موضوع گرانی های افسارگسیخته سیمان، فولاد و مصالح ساختمانی بحث شد و مجموعه اقداماتی که دولت برای ساماندهی این موارد انجام شد به نمایندگان ارائه شد و در این رابطه مجلس هم نقطه نظرات تکمیلی و اصلاحی داشت که مجموع آن ها باید موجب تثبیت قیمت سیمان و فولاد در بازار شود.

    مدرس خیابانی تصریح کرد: ورقه های فولادی در خودروسازی کاربرد دارد و میلگرد هم در ساخت خانه ها و سایر مصالحی که برای انبوه سازان با آن سروکار دارند امیدواریم که بتوانیم بسته هایی که ابلاغ شده بتوانند موجب شود تا بازار از ثبات برخوردار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر