صادرات تیرآهن و میلگرد به ۲۲۲ هزار تن رسید

عصر معدن- صادرات مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع) در دو ماهه نخست امسال به ۲۲۲ هزار تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال کاهش ۲۴ درصدی دارد.;

صادرات تیرآهن و میلگرد به ۲۲۲ هزار تن رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران از عملکرد دو ماهه نخست سال گذشته گویای صدور 293 هزار تن مقاطع تخت فولادی است.

    میزان صادرات تیرآهن در دو ماهه نخست امسال به 16 هزار تن رسید و در مقایسه با 22 هزار تن عملکرد مدت مشابه پارسال کاهش 27 درصدی دارد.

    صدور میلگرد در دوره مورد بررسی این گزارش رقم 188 هزار تن را نشان می دهد و نسبت به دو ماهه نخست 98 که 246 هزار تن بود، افت 24 درصدی را نشان می دهد، ضمن اینکه صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع نیز در دو ماهه امسال به میزان 18 هزار تن ثبت شد که در مقایسه با 25 هزار تن عملکرد مدت مشابه سال گذشته 28 درصد کاهش دارد.

    صادرات 25 هزار تنی مقاطع تخت

    جداول مورد بررسی گویای آن است که صادرات مقاطع تخت فولادی ( ورق گرم، سرد و پوششدار) در دو ماهه نخست امسال به رقم 25 هزار تن رسید که در مقایسه با 118 هزار تن عملکرد دوره مشابه پارسال کاهش 79 درصدی دارد.

    سهم ورق گرم، سرد و پوششدار از مجموع صادرات مقاطع تخت به ترتیب 11، هشت و 6 هزار تن ثبت شده که برای ورق گرم 87 درصد، سرد 62 و پوششدار 54 درصد کاهش ثبت شد.

    مقایسه وضعیت صادرات مقاطع تخت با طویل در دوره دو ماهه نخست امسال گویای آن است که افت بخش تخت فولادی 55 درصد بیش از طویل است.

    صدور 247 هزار تن تولیدات فولادی 

    کل تولیدات فولادی ( مقاطع طویل و تخت) که در دو ماهه 99 صادر شد، رقم 247 هزار تن را نشان می دهد که نسبت به رقم 411 هزار تن عملکرد دوره مشابه پارسال کاهش 40 درصدی دارد.

    سهم مقاطع طویل 222 هزار تن به میزان 89.8 درصد را نشان می دهد و مقاطع تخت نیز رقم 25 هزار تن را ثبت کرد.

    افت 54 درصدی صادرات شمش

    براساس جداول مورد بررسی، صدور شمش فولادی در دو ماهه نخست امسال رقم 414 هزار تن را نشان می دهد که کاهش 54 درصدی را در مقایسه با میزان 891 هزار تن صادرات شمش فولادی در دو ماهه نخست 98 دارد.

    سهم صادرات بیلت و بلوم از مجموع صادرات شمش 343 هزار تن بود و در مقایسه با دو ماهه 98 با 572 هزار تن کاهش 40 درصدی را ثبت کرد.

    همچنین سهم اسلب نیز از مجموع شمش صادراتی به میزان 71 هزار تن بود که نسبت به رقم 319 هزار تن در دو ماهه ابتدایی پارسال افت 78 درصدی را نشان می دهد.

    به گزارش ایرنا، پارسال مجموع صادرات فولاد بالغ بر 10 میلیون تن اعلام شد و پیش بینی شده امسال نیز به همین میزان صادر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر