رئیس سازمان صمت جنوب کرمان خبر داد

برگشت به کار ۱۲۰۰ نفر با صدور مجدد پروانه بهره‌برداری معدن کرومیت منوجان

عصر معدن- رئیس سازمان صمت جنوب کرمان از صدور مجدد پروانه بهره‌برداری معدن کرومیت فطر آسمینون منوجان خبر داد که زمینه اشتغال ۱۲۰۰ نفر فراهم شده است.;

برگشت به کار ۱۲۰۰ نفر با صدور مجدد پروانه بهره‌برداری معدن کرومیت منوجان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، مسلم مروجی فرد در پاسخ به این سئوال که معدن کرومیت در زمینه اشتغالزایی چه تاثیری برای کاهش نرخ بیکاری در منطقه دارد؟ گفت: برای راه‌اندازی مجدد هر معدن یا کارخانه‌ای به ضریب تاثیرگذاری بر اشتغال و اقتصاد منطقه توجه می‌شود وگرنه بدون این دو مولفه ضمن اینکه بهره‌بردار  جدید استقبال نخواهد کرد، سازمان صمت نیز تعطیلی را بر راه‌اندازی بدون تحول ترجیح می‌دهد لذا با طی مراحل قانونی و پیگیری‌های انجام شده با صدور پروانه بهره‌برداری از معدن کرومیت فطر آسمینون زمینه اشتغال 1200 نفر فراهم شده است.

    وی درباره میزان تولید معدن کرومیت فطر و اینکه چه اقداماتی برای جلوگیری از خام فروشی انجام شده؟ افزود: در این معدن  150 هزار تن سنگ کرومیت تولید می‌شود و برای جلوگیری از خام فروشی یک کارخانه فروکروم و دو کارخانه کنسانتره کرومیت در کنار آن احداث شده که خوراک مورد نیاز  به صورت کامل تامین می‌شود.

    رئیس سازمان صمت جنوب کرمان از بهره بردار جدید معدن فطر خواست هر چه سریع‌تر با بکارگیری  کارگران و نیروی کار مورد نیاز فعالیت خود را آغاز کند تا بیش از این شاهد تعلل در رونق کسب و کارها در حوزه صنعت و معدن نباشیم.

    مروجی فرد علت تعطیلی یک ساله معدن کرومیت فطر آسمینون را مشکلات کارگری و سلب صلاحیت بهره‌بردار قبلی عنوان کرد که در کارگروه تسهیل و  رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر