بزرگترین مجتمع روی و سرب کشور در کرمان احداث می شود

عصر معدن- نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع سرب و روی کشور در شهرستان کوهبنان استان کرمان آغاز خواهد شد.;

بزرگترین مجتمع روی و سرب کشور در کرمان احداث می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، حسین امیری خامکانی با بیان این مطلب افزود: این واحد با ظرفیت 300 هزار تن کنستانتره سرب و روی، در سه فاز و با سرمایه گذاری حدود 2 هزار میلیارد تومانی احداث خواهد شد.

    وی با بیان اینکه تولید شمش و روی در فازهای بعدی این مجتمع در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: برای شروع عملیات ساخت این مجتمع از چند سال قبل مذاکرات متعددی با بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری طرح انجام شده است.

    نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کنسرسیومی متشکل از سه شرکت بورسی کشور متعهد شدند تا این طرح را در شهرستان کوهبنان ایجاد کنند و خوشبختانه مسئولان و شورای معادن استان کرمان همکاری خوبی برای احداث این طرح بزرگ معدنی انجام دادند.

    وی تاکید کرد: طرح های معدنی اشتغالزایی فروانی برای منطقه دارند و احداث بزرگترین مجتمع سرب و روی کشور برای یک هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می کند.

    امیری افزود: رونمایی اولیه از این طرح توسط مدیران کنسرسیوم در ششم بهمن در محل اتاق بازرگانی ایران انجام شد و به زودی مراحل نخستین آغاز عملیات احداث مجتمع روی و سرب کوهبنان با حضور مسئولان در این شهرستان آغاز می شود.

    شهرستان کوهبنان دارای ذخایر غنی معدنی از جمله معادن زغال سنگ، معادن سرب و روی  است که معادن ذغال سنگ این منطقه خوراک کارخانه های فولاد و ذب آهن کشور را تامین می کند.

    کوهبنان در فاصله 165 کیلومتری شمال مرکز استان قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر