مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان:

تحریم ها تاثیری بر صنعت فولاد نداشته است

عصر معدن- مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان با بیان اینکه با برخی کشورها پیوند بازرگانی داریم گفت: از آنجا که در فناوری مورد نیاز صنعت فولاد خودکفا هستیم و در این حوزه وابستگی به خارج نداریم، تحریم ها به لحاظ تکنولوژی اثری بر این صنعت ندارد.;

تحریم ها تاثیری بر صنعت فولاد نداشته است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، ماشاالله سهراب نژاد روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز صنعت و معدن در محل کارخانه فولاد زرند ایرانیان افزود: نگرانی برای تحریم کشور از نظر تکنولوژی در صنعت فولاد وجود ندارد و اکنون خوشبختانه قطعات مهمی در داخل کشور تولید می‌شود.

    وی ادامه داد: همکاران میدکو بسیار توانمندند و تحریم‌ها مانع فعالیت ما نخواهد شد و تمامی کارخانجات فولاد میدکو با توان بومی قابل راه اندازی و در حال اجرا است.

    مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان و فولاد زرند ایرانیان به بیش از هفت میلیون تن ذغال خام نیاز دارد و سه میلیون تن ذغال سنگ اینک در کشور تولید می‌شود.

    وی ادامه داد: ضروری است که ذغال سنگ از نظر کمیت و کیفیت افزایش یابد و برداشت این محصول را توسعه داده که نیاز به واردات این محصول وجود نداشته باشد.

    سهراب نژاد افزود: با دانشگاه‌ها ارتباطی تنگاتنگ داریم و از ظرفیت فنی دانشگاه‌ها در پروژه‌های تحقیقاتی، قراردادهای توسعه تکنولوژی و همچنین از آموزشگاه‌های منطقه برای آموزش پرسنل استفاده می‌شود.

    پنج هزار شغل مستقیم در فولاد زرند ایجاد شد

    مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در این شرکت گفت: فولاد زرند تا امروز پنج هزار نفر به صورت مستقیم و 100 هزار نفر غیر مستقیم از استان کرمان اشتغالزایی کرده است.

    وی ادامه داد: روزانه بیش از یکهزار و 200 کامیون برای حمل مواد اولیه و محصولات تولیدی در شرکت فولاد زرند ایرانیان تردد می‌کنند که این آمار جزو اشتغالزایی شرکت محاسبه نشده است.

    وی با بیان اینکه استخدام‌ها به عنوان مطالبه مردم و مسئولان برای تمامی افراد دارای اهمیت است افزود: بیش از 92 درصد از استخدامی‌ها با مدرک دیپلم و فوق دیپلم بومی زرند هستند و در لیسانس مجوزی برای استخدام از سراسر استان کرمان وجود دارد.

    سهراب نژاد تصریح کرد: به جز مدیران ارشد شرکت فولاد زرند که نقش راهنما را دارند مابقی از نیروهای بومی استفاده شده است.

    وی افزود: به عنوان معین اقتصادی شهرستان زرند 800 میلیون تومان برای احداث 2 سوله دار قالی با اشتغالزایی 100 نفر هزینه شده که این پروژه در مرحله اجرا است.

    آخرین حلقه زنجیره تولید فولاد امسال بهره برداری می‌شود

    مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان بیان کرد: زنجیره تولید فولاد از معدن تا شمش را برنامه ریزی کردیم و امسال آخرین حلقه بزرگ زنجیره تولید این مجموعه به بهره برداری می‌رسد.

    وی با بیان اینکه شرکت فولاد زرند ایرانیان بزرگترین زیرمجموعه هلدینگ میدکو است گفت: شرکت فولاد زرند معدن‌هایی از جمله ذغال سنگ خمرود، سنگ آهن جلال آباد، معادن طبس و ذغال شویی پابدانا را در اختیار دارد.

    سهراب نژاد اضافه کرد: 2 واحد کارخانه کنستانتره 2 میلیون تنی، گندله سازی، کارخانه‌های کک سازی 400 و 800 هزار تنی، پروژه محیط زیستی CDQ، فولادسازی با ظرفیت 1.7 میلیون تن متشکل از هفت واحد مختلف توسط شرکت فولاد زرند احداث شده است.

    وی یادآور شد: فولادسازی یکی از بزرگترین پروژه‌های فولادی در حال ساخت کشور است و این پروژه سنگین زیربنایی وسیعی دارد و سال‌ها کارخانه‌ای به این وسعت در کشور احداث نشده است.

    مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان افزود: 371 هکتار وسعت کارخانه، 10 میلیون متر مکعب خاک برداری و خاک ریزی، 130 هزار تن تجهیزات در کارخانه مصرف شده، 2 هزار و 200 کیلومتر کابل کشی، 760 هزار قطر اینج لوله گذاری و لوله کشی، 300 هزار مترمکعب بتن ریزی این شرکت را به ابر کارخانه تبدیل کرده است.

    وی با اشاره به نقش میدکو در توسعه زرند اضافه کرد: صنایع پایین دستی و شهرک‌های صنعتی در اطراف فولاد زرند افزایش یابد زیرا این کارخانه عمدتاً مورد نیاز منطقه است و صنایع پایین دستی می‌تواند اشتغالزایی مطلوبی داشته باشد و آنجاست که مشکل بیکاری رفع و توسعه محقق می‌شود.

    پروژه محیط زیستی فولاد زرند، 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

    سهراب نژادبا اشاره به اینکه برای رفع نگرانی مردم پروژه CDQ (خاموش کردن کک به روش خشک) در کنار کارخانه کک سازی احداث شده است گفت: این پروژه اینک 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    وی ادامه داد: احداث کارخانه CDQ به عنوان فعالیتی بزرگ برای مردم منطقه زرند انجام شده زیرا وظیفه داریم در حد توان آلودگی را در مجموعه و نگرانی در اذهان عمومی رفع کنیم.

    سهراب نژاد افزود: کک گداخته در این پروژه وارد کارخانه CDQ می‌شود و با دمش گاز خنک نیتروژن گرمای کک گرفته می‌شود و سپس گاز گرم وارد چرخه‌ای جدید شده و تولید برق می‌کند.

    مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان تصریح کرد: پروژه CDQ یک پروژه زیست محیطی است و نیاز به اطلاع رسانی عمومی دارد و بسیاری از کارخانجات فولاد کشور این تکنولوژی را در اختیار ندارند زیرا در سایر کارخانه‌ها محصول کک با آب خاموش می‌شود.

    وی افزود: پس از تولید محصول، ماده‌ای گداخته با بیش از یکهزار و 100 درجه حرارت، از سلول‌های کارخانه کک سازی خارج می‌شود که روش متداول در این زمینه خنک سازی با آب در برج خاموش کن است که در این روش دودی غلیظ از کارخانه خارج می‌شود و ذهنیتی منفی ایجاد می‌کند.

    فولاد زرند آلاینده نیست

    سهراب نژاد با بیان اینکه توسعه فضای سبز را در برنامه داریم اضافه کرد: 100 هکتار فضای سبز در کنار کارخانه و 2 هزار هکتار بیابان زدایی در اطراف کارخانه گندله و کک سازی فولاد زرند ایرانیان انجام شده است.

    وی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده، بنا به اذعان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، صنعت فولاد زرند جزو صنایع آلاینده قرار ندارد.

    آب مورد نیاز فولاد زرند از پساب کرمان تأمین می‌شود

    سهراب نژاد با بیان اینکه ظرفیت استفاده از پسآب کرمان و فولاد بوتیا را افزایش دادیم عنوان کرد: 37 کیلومتر از فولاد بوتیا تا فولاد زرند را برای تأمین آب این شرکت، لوله کشی کردیم و اینک این خط لوله به کارخانه رسیده است.

    وی افزود: لوله کشی به میزان یک کیلومتر در داخل کارخانه باقی مانده که تا یا یک ماه آینده نهایی و آماده بهره برداری می‌شود.

    مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان با اشاره به استفاده از پروژه پسآب زرند گفت: طی قراردادی با شرکت آب و فاضلاب زرند تعهد کردیم طی 2 سال آینده پروژه فاضلاب زرند را به اتمام برسانیم زیرا این نوع آب پایدار تر از آب چاه است.

    وی با اشاره به یکی از اقدامات مناسب در مجموعه فولاد زرند ایرانیان با تدبیر مدیرعامل میدکو فکری اساسی برای آب این مجموعه شده تصریح کرد: کارخانه‌های فولادی در استان کرمان نباید روی آب کشاورزی و چاه حساب کند.

    سهراب نژاد گفت: برنامه توسعه اکتشافات معدنی با تاکید هلدینگ میدکو به صورت جدی در برنامه شرکت فولاد زرند قرار دارد و شرکت خاصی در شرکت هلدینگ میدکو مسئولیت اکتشافات جدید معدنی را برعهده دارد.

    وی با اشاره به اینکه معدن جلال آباد به میزان 25 سال ذخیره فولاد دارد اظهار داشت: لذا ایمیدرو در حال اجرای پروژه اکتشافی در این معدن است و طی یکسال ذخایر جدید را کشف می‌کنیم.

    وی افزود: در معدن خمرود نیز این اقدام انجام می‌شود زیرا ذخایر دست نخورده ذغال سنگ در معدن خمرود بسیار فراوان است.

    مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان با اشاره به قرارداد این شرکت با اداره کل گمرکات استان کرمان، عنوان کرد: شعبه انبار گمرک را برای واردات دائمی کالا، به مجموعه فولاد زرند وارد کردیم و چند روز گذشته قرارداد آن امضا شده که اتفاقی بزرگی برای این شرکت بوده است.

    وی گفت: انبار گمرک فولاد زرند به وسعت یک هکتار احداث شده و ذغال و محموله‌های مورد نیاز ما به گمرک هرمزگان وارد نمی‌شود و مستقیم به زرند وارد می‌شود.

    سهراب نژاد بیان کرد: داشتن انبار اختصاصی، فعالیت ما را در واردات تسهل می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر