اصلاح نرخ ارز فرصتی برای افزایش درآمد دولت

عصر معدن- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سی‌و‌چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی نقش بهره‌وری در توسعه اقتصادی استان، به برخی سیاست های تجاری بین چین و آمریکا و اتحادیه اروپا و آمریکا اشاره کرد و گفت: افزایش تعرفه‌های بخش کشاورزی در این زمینه اتفاق افتاده و بخش خصوصی می تواند از این فرصت به وجود آمده برای افزایش صادرات به چین و اروپا استفاده کند.;

اصلاح نرخ ارز فرصتی برای افزایش درآمد دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، محمدرضا پورابراهیمی، افزود: از آنجایی که صادرات ما با سیاست های ارزی گره خورده است برخی اشتباهات دولت مانند اعلام نرخ واحد ارز، به صلاح کشور نیست و صادرات را با مشکلاتی روبرو کرده است.
    وی ادامه داد: اعلام نرخ واحد ارز برای کالاهای اساسی و مورد نیاز و کالاهای لوکس و غیر اساسی و اعطای دلار با قیمت 4 هزار و 200 تومان به هر فرد، به هر میزان و به هر روشی، دو اشتباه بزرگ دولت بود که در این رابطه سه ماه تلاش کردیم تا دولت تشکیل بازار ثانویه را پذیرفت.
    پورابراهیمی، با تاکید بر اینکه از آغاز تغییرات در کابینه اقتصادی دولت استقبال می کنیم، گفت: رویکردهای سیاستگذاری باید تغییر یابد زیرا وجود این همه نگرانی، عدم اطمینان مردم، خروج ارز از کشور، نتیجه یک سیاست غلط ارزی است.
    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور را نمی‌توان با روش آزمون و خطا اداره کرد؛ رئیس کل سابق بانک مرکزی حتما باید به دلیل وارد کردن هزینه های سنگین به اقتصاد کشور پاسخگو باشد و ما از این مسئله نمی گذریم. وی تشکیل بازار ثانویه را فرصتی برای افزایش صادرات و کاهش واردات عنوان کرد و گفت: دولت باید با اصلاح نرخ ارز، درآمد خود را افزایش و از ایجاد برخی فسادها و مشکلات جلوگیری کند. پورابراهیمی، افزود: بازار ثانویه باید گسترش و شرایط اداری آن بهبود یابد و اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی باید این موضوع را با جدیت مطالبه کنند.
    گفتنی است در این نشست برخی فعالان اقتصادی به تجربه های خود در زمینه افزایش بهره وری اشاره کردند و در پایان مواردی برای افزایش بهره‌وری در استان در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن تصویب شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر