تعیین تکلیف پهنه های اکتشافی کرمان تا ۱۵ اسفند امسال

عصر معدن- معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی گفت: مسایل مرتبط با پهنه های اکتشافی استان کرمان با رویکرد واگذاری به بخش خصوصی تا ۱۵ اسفند امسال مشخص می شود.;

تعیین تکلیف پهنه های اکتشافی کرمان تا ۱۵ اسفند امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، اردشیر سعدمحمدی در نشست با مدیران معدنی استان کرمان افزود: پهنه های استان کرمان تا یک ماه آتی تعیین تکلیف شده و تمام عوامل زمانی آن مشخص خواهد شد.

    وی گفت: با توجه به تاکید ریاست هیات عامل در استفاده از توانمندی های فعالان بخش خصوصی، ما گوش شنوای سرمایه گذاران هستیم و در یک فضای تعاملی برای دستیابی به اهداف، به دنبال رفع موانع خواهیم بود.

    سعدمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیش بینی می شود طی 6 ماهه آتی، قیمت مس افزایش یابد افزود: برای راه اندازی کارخانه لیچینگ مس با عیار کمتر از 0.2 نیاز به سرمایه گذاری 20 میلیاردی دارد.

    وی ادامه داد: مسئولان استانی و مدیران معدن و صنایع معدنی کرمان باید با معرفی ظرفیت های مثال زدنی این حوزه در اتاق بازگانی، زمینه جلب سرمایه گذاران را فراهم کنند.

    عضو هیات عامل ایمیدرو در خصوص طرح انتقال تیتانیوم کهنوج به گل گهر عنوان کرد: برای انتقال تیتانیوم کهنوج به گل گهر باید مراحل قانونی برای مجوز انتقال اخذ شود.

    وی گفت: در رابطه با مسایل مرتبط با زغال سنگ اطلاعات کافی در دنیا وجود ندارد.

    سعدمحمدی گفت: اگر آموزش به صورت هدفمند از طریق تشکل ها انجام شود، دستیابی فارغ التحصیلان این حوزه به اطلاعات تخصصی تسهیل می شود.

    سعدمحمدی با اعلام اینکه کشور در بحث باطله ها اقدامات مطلوبی نداشته است اظهار کرد:

    به طور مثال در زنجان باطله های بر زمین مانده ای وجود دارد که بیش از ده ها میلیون تن روی بیش از 6 درصد دارد.

    این مقام مسئول در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تاکید کرد: ما در بحث استحصال عناصر با ارزش از باطله ها نیاز به فضای مطالعاتی هدفمند دارد.

    سعدمحمدی افزود: امروز حفاری عمقی هزینه های بالایی دارد و باید با ارایه اطلاعات پایه به بخش خصوصی توسط دولت، زمینه فعالیت در این حوزه را برای بخش خصوصی فراهم کنیم.

    اجرای اصل 44 قانون و واگذاری پهنه ها

    وی گفت: پهنه ها را با ارایه اطلاعات به بخش خصوصی واگذار می کنیم و این رویه یعنی در اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی گام بر می داریم.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر