رشد شاخص قیمت تولید کننده بخش معدن در سال ۹۷

عصر معدن- شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در سال گذشته با ٥۰,٩ درصد افزایش نسبت به سال قبل به عدد ٣٤٩.٩ رسید. این در حالی است که شاخص قیمت بخش معدن در سال ١٣٩٦ نسبت به سال پیش از آن رشد ۱۷.۳درصدی داشت.;

رشد شاخص قیمت تولید کننده بخش معدن در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، گزارش جدید مرکز آمار ایران حکایت از آن دارد که شاخص مذکور درتمام فصل های سال ١٣٩٧ روند صعودی داشته است. در این میان بیش ترین تاثیر در رشد شاخص قیمت تولیدکننده به ترتیب مربوط به استخراج سنگ های آهنی، استخراج سنگ مس، استخراج سنگ های تزئینی، استخراج زغال سنگ، استخراج شن و ماسه و استخراج سنگ کرومیت بوده است.

    در فعالیت "استخراج سنگ های آهنی"، شاخص قیمت در سال ١٣٩٧ با افزایش ٦١,٩ درصدی نسبت به سال ماقبل قبل مواجه شد و به عدد ٤٧١.٦ رسید. رشد شاخص قیمت این فعالیت عمدتا تحت تاثیر افزایش قیمت ماده معدنی کنسانتره آهن پدید آمده است.

    در سال ١٣٩٧، شاخص قیمت فعالیت "استخراج سنگ مس" با ٩١,٥ درصد افزایش نسبت به سال قبل به عدد ١٩٧.١رسید. افزایش شاخص قیمت فعالیت مورد بررسی به طور عمده ناشی از افزایش قیمت ماده معدنی کنسانتره مس پدید آمده است.

    در فعالیت "استخراج سنگ های تزئینی"، شاخص قیمت در سال ١٣٩٧، با افزایش ٢١,۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن همراه شد و به عدد ٢٧۰.٥ رسید. رشد شاخص قیمت این فعالیت بیشتر به سبب افزایش قیمت ماده معدنی تراورتن بوده است.

    در سال مورد بررسی شاخص قیمت فعالیت "استخراج زغال سنگ" با ٣٣,٤ درصد افزایش نسبت به سال قبل به عدد ٣٥٢.٢ رسید. افزایش شاخص قیمت فعالیت مورد بررسی به طور عمده تحت تاثیر افزایش قیمت ماده معدنی کنسانتره زغال سنگ ایجاد شده است.

    شاخص قیمت تولیدکننده در فعالیت "استخراج شن و ماسه"، با افزایش ٢٤,٣ درصدی در سال ١٣٩٧ نسبت به سال ١٣٩٦ مواجه شد و به عدد ٣٢١.١ رسید. افزایش شاخص قیمت این فعالیت عمدتا تحت تاثیر افزایش قیمت ماده معدنی ماسه شسته پدید آمده است.

    در نهایت، شاخص قیمت در فعالیت "استخراج سنگ کرومیت" با ٣٢,٦ درصد افزایش نسبت به سال قبل به عدد ٤١٨.۰ رسید. رشد شاخص قیمت فعالیت مورد بررسی به طور عمده تحت تاثیر افزایش قیمت ماده معدنی سنگ کرومیت ایجاد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر