تظاهرات اسپانیایی ها برای جلوگیری از فعالیت یک معدن

عصر معدن- رسانه‌های اسپانیایی گزارش می‌دهند بین ۳۰۰۰ تا ۵،۰۰۰ نفر از شهرهای مختلف اسپانیا، همچنین از پرتغال و فرانسه، این آخر هفته در سالامانکا گردهم آمدند تا مخالفت خود را به معدن اورانیوم که در Retortillo ساخته شده‌است ، بیان کنند.;

تظاهرات اسپانیایی ها برای جلوگیری از فعالیت یک معدن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» پروژه سالامانکا در ایالت "برکلی (Energia " ( ASX، LSE: BKY است و در معدن اورانیومRetortillo - Santidad واقع در شمال غربی کشور واقع شده‌است. انتظار می‌رود معدن روباز متوسط4.4 میلیون پوند اورانیوم در سال تولید کند.

    با این حال، برای ماه‌ها، این برنامه هدف اقدامات متعدد گروه‌های طرفدار محیط‌زیست بوده‌ که تازه‌ترین آن توسط جنبش Iberian سازماندهی شده‌بود. اعضای این جنبش از بسته شدن همه پروژه‌های انرژی هسته‌ای حمایت می‌کنند.

    فعالان در گفتگو با روزنامه نگاران محلی گفتند: آنها تصمیم گرفته‌اند که این آخر هفته با استفاده از فضای سیاسی کنونی راهپیمایی کنند. این فضا به دلیل انتصاب پدرو سانچز به عنوان نخست‌وزیر جدید پس از رسوایی فساد که منجر به اخراج ماریانوRajoy از طریق یک رای عدم اعتماد شد، به وجود آمد. 

    بنا به گفته تظاهرکنندگان، استخراج اورانیوم در سالامانکا در اسپانیا و پرتغال تاثیر محیط‌زیستی جدی خواهد داشت.
    آنها همچنین گفتند این پروژه به دلیل قیمت پایین اورانیوم اقتصادی نیست.
    ازطرفی این کشور فرصت‌های شغلی بسیار کمی برای مردم محلی ایجاد می‌کند ودر مقابل نیز  اروپا به تعطیل کردن این نوع معادن که آلودگی خطرناکی ایجاد می‌کنند، گرایش دارد.

    با این وجود، در اظهارات پیشین، بارکلی گفته است پروژه سالامانکا بیش از 450 شغل مستقیم و 2،000شغل غیر مستقیم را در این منطقه تامین خواهد کرد.  این مساله بیکاری فلج‌کننده را پس از توقف فعالیت‌های معدن‌کاری پیشین مشاهده کرده‌است ."

    یک معدنچی مستقر در لندن و سالامانکا همچنین گفته‌است که پیشنهاد این شرکت " به بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی و ایمنی اتحادیه اروپا پایبند است و به عنوان بهترین استانداردهای جهانی در نظر گرفته می‌شود ."
    پیش از این اعتراضات آخر هفته، برکلی اعلام کرد: در ششم ژوئن این شرکت تنها شرکت معدنی اسپانیایی است که در هیات‌مدیره اصلی بورس اوراق بهادار لندن قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر