کرباسیان در مراسم واگذاری ۱۵ بلوک در پهنه آباده-جازموریان:

سرمایه‌گذاری ۶۰۰میلیارد تومانی ایمیدرو در حوزه اکتشاف

عصر معدن- مهدى کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: کار عملیاتى اکتشافى توسط شرکت هاى ایرانى انجام شد.;

سرمایه‌گذاری ۶۰۰میلیارد تومانی ایمیدرو در حوزه اکتشاف
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، مهدی کرباسیان در مراسم واگذاری 15 بلوک در پهنه آباده-جازموریان به سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: در برخى استان هاى کشور شرکت هاى متخصص حضور نداشتند اما دوستان ما با رهبرى افراد متخصص شرکت هایى را ایجاد کردند.
    وی افزود: ٥٣ نفر از متخصصان معدن در سیستان و بلوچستان نیز شرکت تشکیل داده و با همکارى ما کار انجام دادند. همچنین کار بزرگ دیگر با همکارى دکتر على اکبر صالحى انجام شد و بیش از ٨۰ هزار کیلومتر مربع را حوزه هاى بلوک انرژى اتمى آغاز کردیم.

    کرباسیان با اشاره به اینکه یکى از دستاوردها کشف ذخیره ٢ میلیارد تنى سنگ آهن در یزد بوده است در ادامه افزود: ٢۰۰ هزار کیلومتر مربع از سال ٩٣ کار ژئوفیزیک هوایى انجام و امروز ٥ هزار کیلومتر مربع کار ژئوفیزیک هوایى در کردستان آغاز شده است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: با تمام محدودیت هاى مالى ایمیدرو نزدیک به ٦۰۰ میلیارد تومان از سال ٩٣ تا ٩٦ در حوزه اکتشاف سرمایه گذارى شده است.از ٢٧۰ هزار کیلومتر کار اکتشافى که از سال ٩٣ انجام شده، نتایج خوبى حاصل شد و ایمیدرو توانست اقدامى را که در طول ١۰ سال انجام نشده بود ظرف ٣ سال اجرایى کند.

    وی افزود: متخصصان استرالیایى و کانادایى در برخى از این فعالیت هاى اکتشافى حضور داشتند.

    به گفته وی، اگر دولت ریسک اکتشاف را نپذیرد، بخش خصوصى چندان علاقه اى براى ورود ندارد درنتیجه دولت باید در این حوزه وارد شود.در این زمینه باید اعلام کنم که ریسک اولیه در این ١٥ بلوک گرفته شده است.کرباسیان ادامه داد: بیش از ١٩۰ هزار کیلومتر از ٢٧۰ هزارکیلومتر آزاد و در اختیار اداره های صنعت و معدن استان ها قرار دارد.

    وی با بیان اینکه باید واگذارى ها به اهل فن داده شود در ادامه افزود:شرکت هاى برنده در حوزه اهلیت مورد بررسى قرار گرفته اند.

    رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: ادامه عملیات اکتشاف نکته بسیار مهمى است زیرا کشور هنوز بکر و نوظهور است. ایران ذخایر خوب نفتى و معدنى و گاز در اختیار دارد درنتیجه آینده بسیار خوبى دارد و محلى براى سرمایه گذارى است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر