در ارتباط با محیط زیست نیازمند راهکار اجرایی هستیم

عصر معدن- رییس کمیته اکتشاف خانه معدن ایران، معتقد است باید بخش معدن و محیط زیست با یکدیگر در تعامل باشند.;

در ارتباط با محیط زیست نیازمند راهکار اجرایی هستیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    کوروش شعبانی در گفت و گو با «عصرمعدن» درباره تعامل بخش معدن با محیط زیست نیز اظهار کرد: یک مجموعه معدنی مانند ما تا به امروز چندان با محیط زیست مشکل نداشته است، اما همیشه بسیاری از همکاران ما با موضوع محیط زیست مسئله دارند. نظر معدنکاران بر این است که به طور حتم باید به محیط زیست اهمیت داد اما در کنار آن باید راه حل نگهداری و حفظ محیط زیست ارائه شود.
    وی ادامه داد: درواقع نباید صورت مسئله را پاک کرد زیرا احتیاج به اشتغال و درآمدزایی داریم درنتیجه باید مسئله محیط زیست و منابع طبیعی را با راهکار حل کرد. با این راهکار می‌توان کنار هم بود و یکدیگر را تکمیل کرد اما متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد درحالی که نیازمند یک راهکار اجرایی هستیم.
    به گفته شعبانی، نباید گفت یک واحد مخرب است و باید تعطیل شود. اگر یک واحد با اشتغال 100 نفره تعطیل شود باید برای این اشتغال از دست رفته چه کرد؟ این درحالی است که12 درصد از حقوق دولتی بهره برداری و 15 درصد از حقوق دولتی اکتشافی باید صرف بازسازی معادن شود.
    وی ادامه داد: نظر بنده آن است که معدنکارانی که فعالیتشان با تخریب همراه است متخصص نیستند. متاسفانه اعتقادی به اکتشاف علمی و سیستماتیک وجود ندارد در حالی که این نوع اکتشاف تخریبی به همراه ندارد.


    مشکلی به نام معارضان محلی
    شعبانی معتقد است در حوزه معدنکاری همیشه مسائل محلی وجود دارد.
    وی در این باره بیان کرد: به طور کلی مسئله محیط زیست و معارضان محلی در تمامی بخش های معدنی وجود دارد.نیاز به فرهنگ سازی و جا انداختن این مسئله که معادن انفال و بهره بردارحافظ منافع دولت است از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر