ورود گارد ملی برای توقف معدنکاری غیرقانونی

عصر معدن- برزیل معادن غیر قانونی در آمازون را از بین می برد.;

ورود گارد ملی برای توقف معدنکاری غیرقانونی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه «عصرمعدن»، در عملیاتی که چند روز طول کشید و در آن از 4 هواپیما، مقامات پلیس، تکاوران جنگل و گارد ملی شد کمک گرفته شد، مقامات برزیلی شماری از معادن روباز را که به طور غیرقانونی در قلب آمازون کار می‌کردند را از بین بردند.
    معادن غیرمجاز در پارک های ملی Jamanxim  و پارک ریو نوووا واقع در شمال پارا و به ترتیب 862000 و 538000 هکتار گسترش یافته اند. 200 هزار تفنگ ساچمه، هیدرولیک هیدرولیکی، 4موتور پمپ و تجهیزات دیگر کشف و تخریب شدند. اردوگاه های کارگران معدن نیز تخریب شدند.
    براساس اطلاعات رسمی، استخراج غیرقانونی در منطقه از راه دور، سود دست‌کم 120هزار دلاری از فروش 1 کیلوگرم طلا بدست می آورد.
    رابرتو کابرال که مسئول بازرسی ها در موسسه محیط زیست و منابع طبیعی است، به رسانه های محلی گفت: "این یک فاجعه زیست محیطی است، زیرا معادن در مسیر رودخانه هستند و جیوه ای که آنها برای بازیافت طلا و دیگر عناصر استفاده می کنند، کل جریان آب را آلوده می کند. "
    گزارش‌ها حاکی از آن است که این بازرسی به دفتر دادستان عمومی فدرال ارسال خواهد شد و باید مسئولیت کیفری و غرامت خسارات زیست‌محیطی تعیین شود.
    با 1.6 میلیارد هکتار زمین، آمازون 50 درصد از قلمرو برزیل را اشغال کرده‌ و به ریه جهان معروف است. اگرچه جنگل‌زدایی از سال 2004 کاهش یافته، اما آمار موسسه ملی تحقیقات فضایی برزیل پیش‌بینی می‌کند که حدود 55 درصد از جنگل‌های بارانی را می توان تا سال 2030 نابود کرد. دام پروری منبع اصلی برای جنگل‌زدایی در منطقه است و معدن‌کاری نیز 1 تا 2 درصد از نابودی را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر