۲۷درصد واحدهاى شهرک‌ها و نواحی صنعتى، صنایع فلزى هستند

عصر معدن- معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست خبری خود گفت: در شهرک صنعتی دو طیف واحد داریم که یک طیف از قبل مستقر شدند و به بهره برداری رسیدند و طیف دوم در انتظار بهره‌برداری هستند.;

۲۷درصد واحدهاى شهرک‌ها و نواحی صنعتى، صنایع فلزى هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» محسن صالحی نیا با بیان این مطلب در ادامه افزود:  آخرین آمار برخط واحدهای در حال بهره‌برداری 43هزار و 650 واحد صنعتی در شهرک هاى مختلف در کشور هستند و 33 هزار و 900 مورد با درصدهای مختلف یعنی 77.5درصد فعالند و 710 هزارنفر اشتعالزایی دارد و 22‌.5درصد آنها غیر فعال هستند.

    وی ادامه داد: تعداد قراردادهای منعقد شده در سطح کشور 78هزار واحد است که 44 هزار مورد به بهره برداری رسیدند.

    به گفته وی، کل واحدهای صنعتی در 811 شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره ‌برداری هستند و استقرار یافتند. واحدهای فعال از 43هزارو 650واحد حدود 13هزارو 800واحد تا 50درصد فعالند.

    وی افزود: 27درصد از واحدها فلزی و 12درصد صنایع هستند. همچنین 77شهرک و ناحیه برنامه توسعه ای دارند.

    به گفته صالحی نیا438  مورد هدفگذاری شدند و مطالعات اولیه انجام شده تا امکان تملک زمین و امثال آن را داشته باشیم. از سویی نقش توسعه ای در حمایت از صنایع کوچک در برنامه های ماست.

    وی ادامه داد: هزار و 100واحد فعال در شهرکها صادراتی اند و سهم صادرات آنها در سال گذشته 4میلیارد دلار بوده و 210سرمایه گذار خارجی با 2میلیارد دلار در شهرکها مستقر هستند که اشتغال ١٧ هزار نفرى داشته اند.

    وی افزود: 60 شرکت مدیریت صادرات داریم که تشکل آنها به نامه کنسرسیوم صادرات است. همچنین 466 خوشه شناسایی شده و  97 خوشه صنعتی اتمام یافته و 40 پروژه در مرحله اجراست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر