رئیس سازمان پدافند غیرعامل در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با ایمیدرو اعلام کرد:

امکان حذف آسیب های امنیتی در حوزه صنعت و معدن، با انجام اقدامات زیرساختی

عصر معدن- رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام کرد: با انجام اقدامات زیرساختی در حوزه صنعت و معدن، می توان آسیب های امنیتی را به صفر رساند.;

امکان حذف آسیب های امنیتی در حوزه صنعت و معدن، با انجام اقدامات زیرساختی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در مراسم انعقاد تفاهم نامه این سازمان با ایمیدرو گفت: برابر چارچوب تفاهم نامه می توانیم خدمات مشاوره تخصصی، تولید الزامات امنیتی، آمادگی رزمایشی و کشف اشکالات این حوزه را به ایمیدرو ارائه دهیم.
    وی افزود: اکنون فعالان اقتصادی در فرایند تولید و اقتصاد و چرخه کار، با دشمن درگیر هستند و باید با تهدیدها مقابله کنیم.
    رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به جدی بودن تهدیدات علیه کشور، تصریح کرد: از جمله راهکارها برای رفع این تهدیدها، توجه به مولفه های اقتصاد مقاومتی (اقتصاد دفاعی) و توجه به رونق و ثبات اقتصادی است.
    وی ادامه داد: توجه به موضوع سایبری از دیگر راهکارهاست. ما در کشور، ضعف دانشی و دستورالعمل نداریم و قادریم تهدیدها را پاسخ دهیم مشروط بر اینکه این موضوع جدی تلقی شود.

    تهدید تروریستی
    جلالی به موضوع تهدید تروریستی به عنوان یکی دیگر از تهدیدها اشاره کرد و گفت: امسال، تمرکز ظرفیت ها روی عملیات تروریستی روی کشور است. آمریکا به عنوان فرمانده کل تروریست های جهانی، همه تروریست ها را علیه ما سازماندهی می کند.
    وی ادامه داد: تهدیدهای تروریستی زیرساختی به عنوان تهدید پایه مطرح است.
    رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه اکنون کشور ما با آمریکا در یک جدال بسیار جدی در لایه های مختلف مطرح است، بیان داشت: در ابتدا، حوزه نظامی جزو مولفه های بسیار توانمند برای آمریکا بود تا کشورها را به عقب برگرداند. اما طی یک سال گذشته، موضوع انهدام پهباد در قلمرو هوایی ما موجب سرافکندگی نظامی آمریکا شد و برای ترامپ غیر قابل باور بود که نتوانستند به آن پاسخ دهند.
    وی ادامه داد: پیش از اقدام خلیج فارس (ساقط کردن پهباد آمریکایی)، 2 کشور امارات و عربستان جزو دعوت کنندگان آمریکا برای حمله به ایران و اعلام پرداخت کل هرینه های آن بودند. اما پس از این حادثه، یکی از کشورهای مذکور به این نتیجه رسید که در هیچ حادثه نظامی با ایران، نقش آفرینی نخواهد کرد. ناتوانی آنها با حمله یمن به پالایشگاه نفت عربستان مشخص تر شد.

    اثر اقتصاد مقاومتی
    جلالی به تداوم تحریم و فشار همه جانبه، به عنوان یکی دیگر از گزینه های آمریکا در برابر ایران اشاره کرد و گفت: اقدامات انجام شده در حوزه اقتصادی، بیشتر روی تثبیت نرخ ارز و ثبات اقتصادی، نشان داد اثر اقتصاد مقاومتی به تدریج تاثیر خود را گذاشت.
    وی ادامه داد: این در حالی بود که اقدامات انجام شده علیه هر کشور دیگری، منجر به بروز مشکلات اساسی در اقتصاد و پایداری اجتماعی می شد. در حوزه اقتصادی به تبعیت از حوزه سیاسی و نظامی، در کاهش تعهدات برجامی توسط رهبری و دولت، نشان داد می توانیم از گردنه اقتصادی عبور کنیم.
    رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: گزینه سوم آمریکا، پس از ناکامی در گزینه های قبلی، حملات سایبری بود. پیش از حمله خلیج فارس، ادعای حمله سایبری نمی کردند اما پس از آن، حملات سایبری خود را به سمت حوزه های نفتی، دریایی و غیره بردند.
    وی افزود: در حوزه سایبری نیز پیروز شدیم و در برخی بخش ها اگر یکسری ضعف ها برطرف می شد، ضربه نمی خوردیم. در حوزه نظامی و سایبری کاملا سربلند هستیم و در حوزه اقتصادی اقداماتمان اطمینان زا است.
    جلالی با اشاره به اینکه حادثه آبان امسال، توطئه بسیار پیچیده بود، گفت: اعتراض مردم نسبت به تصمیمات دولت ها طبیعی است اما ضعف عملکرد در مساله بنزین، این موضوع را به تخریب و ناامنی تبدیل کرد. البته این حادثه بزرگ برخلاف کشورهای دیگر که مدت ها ادامه دارد، 48 ساعته مدیریت شد.
    وی ادامه داد: این امر نشان داد از یک استحکام ساختاری در حوزه اقتصادی در کشور برخورداریم چرا که پس از آن حادثه، منجر به افزایش قیمت دلار و اجناس نشد.
    رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: در این شرایط، مردم قدر همدیگر را شناختند و می دانستند که اگر برنامه آشوب و تخریب دشمن ادامه یابد و پروژه سوریه سازی شکل گیرد، امنیتشان آسیب خواهد دید و از این رو، از حرکت ایجاد شده جدا شدند.
    وی ادامه داد: بررسی مسائل نشان می دهد که مه با وجود همه مشکلات، توانمند هستیم و یک قائله امنیتی- اجتماعی را توانستیم کنترل کنیم و امنیت کشور را حفظ کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر