پالادیم در یک قدمی مرز ۲۰۰۰ دلار

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عدم وجود جزییات مربوط به فاز اول پیمان تجاری آمریکا و چین نوسان چندانی نداشت در حالی که پالادیم در آستانه صعود به مرز ۲۰۰۰ دلار قرار گرفت.;

پالادیم در یک قدمی مرز ۲۰۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در 1476 دلار و 24 سنت ایستاد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و 1480 دلار و 90 سنت معامله شد.

    هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.9 درصد افزایش، به 1995 دلار و 87 سنت رسید. این فلز ارزشمند که در ساخت مبدلهای کاتالیزوری خودروها استفاده می‌شود، امسال تحت تاثیر محدودیت عرضه و تقاضای بالا حدود 58 درصد رشد قیمت داشته است.

    به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، وضعیت تجاری بهبود پیدا کرده اما دلار ضعیف‌تر از قیمت طلا پشتیبانی کرده است و به همین دلیل قیمتها ثابت مانده‌اند.

    شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب تغییر چندانی نداشت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.

    سرمایه گذاران مایل هستند اطلاعات بیشتری از فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین که هفته گذشته اعلام شد، به دست آورند.

    بر اساس گزارش رویترز، لری کودلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز دوشنبه اظهار کرد که فاز اول توافق تجاری آمریکا و چین کامل شده است و صادرات آمریکا به چین تحت توافق مذکور، دو برابر خواهد شد.

    قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون حدود 15 درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

    عاملی که رشد قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه را محدود کرد، صعود بازارهای سهام آسیا بود که تحت تاثیر خوش بینی سرمایه گذاران به توافق تجاری به بالاترین حد در بیش از یک سال اخیر صعود کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 17 دلار و پنج سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییری نداشت و 929 دلار و 46 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر