رئیس کمیسیون نظارت بر تشکل های صنعتی و معدنی:

تشکیل ۱۴ انجمن تخصصی صنایع همگن در استانها در سال ۹۸

تفویض ۷ مورد از اختیارات وزارتخانه به بخش خصوصی

عصر معدن- معاون طرح و برنامه و رئیس کمیسیون اصلی نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل های صنعتی و معدنی گفت: در سال گذشته با تشکیل ۱۴ انجمن تخصصی صنایع همگن در استان های مختلف کشور موافقت شد.;

تشکیل ۱۴ انجمن تخصصی صنایع همگن در استانها در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا،سعید زرندی افزود: این انجمن ها در استان های آذربایجان شرقی، تهران، قم، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و کرمان در زمینه های مختلف صنعتی و معدنی فعالیت خود را آغاز کردند.

    وی گفت: کمیسیون اصلی نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل های صنعتی و معدنی، بیش از 20 سال پیش در وزارت صنایع و معادن وقت بر اساس قوانین و مقرارات مربوطه شروع به فعالیت کرد.

    معاون طرح و برنامه افزود: از سال گذشته، فعالیت این کمیسیون با جدیت بیشتری دنبال شد و جلسات منظمی را برگزار و تصمیمات مهم و عملیاتی را اتخاذ کرد.

    زرندی گفت: در سال گذشته 15 نشست با انجمن های تخصصی بخش صنعت و معدن نیز برگزار و در بسیاری از موضوعات مهم وزارتخانه با این انجمن ها هم اندیشی و مشورت شد.

    رئیس کمیسیون اصلی نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل های صنعتی و معدنی تصریح کرد: در سال گذشته اقدام بسیار مهمی در تفویض اختیار برخی از وظایف وزارتخانه به بخش خصوصی اتفاق افتاد.

    زرندی توضیح داد: در این تفویض که با همراهی و حمایت قاطع وزیر صنعت،معدن و تجارت همراه بود، 7 مورد از موضوعات قابل واگذاری وزارتخانه به عنوان قدم اول به خانه های صنعت و معدن استانها تفویض شد.

    وی گفت: اجرایی شدن تفویض در 14 استان در سال گذشته محقق شد و در تلاش هستیم در سال جاری نیز باقی استانها بتوانند این حرکت را اجرایی نمایند.

    معاون طرح و برنامه و رئیس کمیسیون اصلی نظارت بر تاسیس و فعالیت تشکل های صنعتی و معدنی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم موضوعات بیشتری از فعالیت های وزارتخانه را به تشکل های بخش خصوص واگذار کنیم و البته بخش خصوصی نیز در این راستا باید کمک کند تا این اتفاق به بهترین شکل پیش برود.

    زرندی گفت: سیاست وزارتخانه کاهش تصدی گیری در بخش تولید و تجارت است و امید داریم بتوانیم از ظرفیت تشکل های صنعتی و معدنی بهره ببریم.

    معاون طرح و برنامه تاکید کرد: بدون داشتن انجمن ها و تشکل های قوی بخش خصوصی ، اقتصاد کشور شکوفا نخواهد شد و باید درهمه سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها حضور پر رنگ و تاثیر گذار داشته باشند.

    وی گفت: در همه برنامه ها و اقدامات مهمی که وزارتخانه در پیش دارد از نظرات انجمن ها و تشکل ها استفاده می کند و آن را لحاظ می نماید.

    زرندی در پایان گفت: معتقدم همانطور که انحصار در دولت بد است انحصار در بخش خصوصی و تشکل ها بدتر است ، لذا باید زمینه فعالیت انجمن ها و تشکل های مختلف در کشور فراهم شود و تجربه دیگر کشورها هم این را نشان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر