وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع کارکنان مس سرچشمه ؛

افتتاح هر واحد صنعتی و معدنی در کشور یک پیروزی بزرگ است/ افزایش چشمگیر ذخایر معدنی مس در سطح کشور

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع مدیران و کارکنان مجتمع مس سرچشمه گفت: موفقیت های این مجتمع در حوزه صنایع مس، در سایه همت همه مدیران این مجموعه و شرکت ملی مس و همچنین مدیران و مسئولان در سطح شهرستان و استان کرمان است.;

افتتاح هر واحد صنعتی و معدنی در کشور یک پیروزی بزرگ است/ افزایش چشمگیر ذخایر معدنی مس در سطح کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، رضا رحمانی افزود: در این صنعت روند خوبی آغاز شده است و افتتاح های انجام گرفته امروز به نوعی فتح الفتوح است.

    وی ادامه داد: دشمن تصور باطلی داشت مبنی بر اینکه بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی ما در پایان سال 97 تعطیل می شوند ولی امروز ما به برکت همه مدیران و کارکنان بخش های مختلف صنعت، فقط در صنعت مس با 15 درصد رشد تولید در 6 ماهه نخست امسال مواجه شده ایم.

    وزیر صمت تاکید کرد: تحقق این اتفاقات در حوزه صنعت، یک پیروزی بزرگ است که با عنایات خاص خداوند بوده و حتماً با انسجام و وحدت می توانیم نتایج بسیار بهتری نیز به دست آوریم.

    رحمانی با اشاره به سفر اخیر خود به کشور چین و حضور در نمایشگاه واردات شانگهای گفت: بیش از 47 میلیارد دلار ظرفیت واردات کشور چین فقط در صنعت مس است و ما میتوانیم از این ظرفیت صادراتی برای کشورمان به بهترین نحو بهره برداری کنیم.

    وی ادامه داد: با احتساب اکتشافات جدید که انجام شده است به ذخایر قابل توجهی دسترسی پیدا کردیم که فقط در مس سونگون و سرچشمه این حجم حدود 2 برابر نسبت به قبل بوده و در سیستان و بلوچستان و سایر نقاط نیز به ذخایر خوبی رسیدیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فقط همین مسئله می‌تواند تحول خوبی در شرایط اشتغال و درآمد مردم استان کرمان و حتی کشور ایجاد بکند.

    رحمانی خاطرنشان کرد: این وابسته به همت و تلاش ما در این حوزه است که بتوانیم با افزایش تولیدات خود در بخش معدن نه تنها فرصت های جدیدی را برای توسعه اقتصادی کشور ایجاد کنیم بلکه حتی کشور را از اقتصاد نفتی نجات دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر