فولاد مبارکه اصفهان، صنعت سبز است

عصر معدن- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: به جای اینکه منتظر باشیم تا شرکتهایی همچون فولاد مبارکه آلاینده اعلام شوند و بتوانیم از آنها عوارض آلایندگی اخذ کنیم، بهتر است این صنایع سبز را تشویق کنیم مدیرعامل، کارکنان و صاحبان صنایع پاک را تشویق کنیم تا آنها نیز با جدیت هرچه تمام تر در زمینۀ بهبود فعالیتهای زیست محیطی خود گام‌های مؤثرتری بردارند.;

فولاد مبارکه اصفهان، صنعت سبز است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» عیسی کلانتری در هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها تصریح کرد: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که برخی سازمانها و ادارات کشور به دلیل جذب منابع مالی و جبران کمبود درآمد خود، برخی کارخانه ها ازجمله شرکت فولاد مبارکه را به آلاینده بودن متهم کنند.
    رئیس سازمان محیط زیست با تأکید بر اینکه شرکت فولاد مبارکه در زمینه ارتقای شرایط زیست محیطــی خود سرمایه گذاریهای قابل توجهی انجام داده است، اظهار کرد: با توجه به دستاوردهای زیست محیطی فولاد مبارکه باید اذعان داشت، این شرکت صنعت سبز است.
    وی گفت: امروز هوا، خاک، آب، پوشش گیاهی و منابع ژنتیکی ما دچار مشکلات جدی شده‌اند. ما بدترین امانت دار بوده ‌ایم و چیزی از این امانت را باقی نگذاشته‌ایم.
    کلانتری گفت: در کشور از انرژی استفاده نابه‌جا شده که این کار باعث تخریب محیط زیست شده است. طی سالها، با استفاده از تکنولوژی های واردشده، از آبهای زیرزمینی بیش از حد بهره برداری شده و در پی آن امروز شاهد خارج کردن درختان افتاده در جنگلهای شمال کشور هستیم. در حقیقت بهره گیری بیش ازحد از محیط زیست باعث تخریب آن شده است.
    وی افزود: قطعا بهره گیری از تکنولوژی بدون وجود فرهنگ استفاده از آن باعث می‌شود به محیط زیست ضربات سنگینی وارد شود. سیاستهای غیرپایدار در کشور ما موجب شده در طول سالیان گذشته شاهد فرسایش آب و خاک باشیم. بی تردید در این روند مردم مقصر نیستند.
    وی افزود: سیاستهای تحمیلی و حاصل از محدودیت ها سبب شده اولین قربانی در کشور، محیط زیست باشد. هنگامی که در سال 59 موضوع خودکفایی گندم مطرح شد، حملۀ همه جانبه‌ای به مراتع و کشتزارها انجام شد تا کشور به استقلال دست پیدا کند؛ اما از سوی دیگر با تخریب خاک و مراتع مواجه شدیم؛ به شکلی که این موضوع ما را به اولین کشور در جهان در حوزۀ تخریب خاک تبدیل کرد.
    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه براساس گزارشهای سالانه، 12 تن در هر هکتار به صورت سالانه شاهد فرسایش خاک هستیم، گفت: سیاستهای غلط در چهار دهۀ گذشته باعث بروز چنین روندی در کشور شده است.
    وی با اشاره به مشکل کمبود آب اشاره کرد: وقتی مردم بدانند واقعا با معضل کمبود آب مواجه هستیم، قطعا صرفه جویی خواهند کرد؛ اما متأسفانه این موضوعات را کتمان می کنیم و اگر این روند ادامه پیدا کند،در آینده شرایط بسیار بدتری در بخش آب خواهیم داشت.
    عیسی کلانتری با تأکید بر اهمیت اصلاح الگوی مصرف افزود: باید مصرف آب را 40 تا 50 میلیارد مترمکعب کاهش دهیم و اگر این اتفاق نیفتد، با مشکل جدی روبه رو خواهیم شد. همۀ کشور دچار کم آبی است و به همین جهت باید اطلاعات درست در اختیار مردم قرار گیرد تا بتوانیم کمک آنان را جذب کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر