وزیر صنعت، معدن و تجارت:

در جنگ اقتصادی نقش فولاد مبارکه بسیار مهم است

عصر معدن- وزیـــر صنعــــت، معـــــدن و تجـــــارت در جـــــــــــریان افتتـــــــــاح نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، ضمن بازدید از غرفۀ فولاد مبارکه گفت: در جنگ اقتصادی کشور، نقش فولاد مبارکه بسیار مهم بوده است.;

در جنگ اقتصادی نقش فولاد مبارکه بسیار مهم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» رضا رحمانی با قدردانی از روند رشد فولاد مبارکه و تلاش‌های این شرکت در استفاده از توان داخلی و ارتقای آن در راستای رونق تولید کشور گفت: توانمندی متخصصان ایرانی در چنین نمایشگاه‌هایی به فعلیت می‌رسد و نمود لازم را پیدا می‌کند.
    وی با اشاره به توانمندی‌های متخصصان فولاد مبارکه گفت: متخصصان جوان ایرانی با تکیه‌بر فناوری‌های نوین، ظرفیت‌های بسیار قابل‌توجهی دارند و این نمایشگاه فرصت لازم برای عرضۀ این توانمندی‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده هنر مقاومت در برابر تحریم‌های ناحق است.
    وی با تأکید بر این‌که تسهیل روند تولید و رفع موانع تولید در صنعت فولاد از اولویت‌هاست، تصریح کرد: درراستای حمایت از رونق تولید و رفع مشکل کمبود سنگ‌آهن فولادسازان، در پی راه‌حل مناسب برای رفع کمبود گندله و کنستانتره هستیم و به‌زودی در جلسه‌ای با حضور مدیران مربوطه به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

    رضا رحمانی همچنین در مراسم افتتاحیۀ نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گفت: این نمایشگاه آغاز یک حرکت بزرگ در عرصۀ تولید و صنعت کشور است.
    وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان و اساتید دانشگاهی کشور درخصوص ساخت داخل نکاتی فرمودند و از همان روز، وزارت صمت و وزارت علوم با توان و انگیزۀ جدید حرکت‌هایی را آغاز کردند.
    وی افزود: در گام اول، همایش دانشگاه و صنعت به همت وزارت علوم برگزار شد و در گام بعدی، برگزاری «نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.
    رحمانی اضافه کرد: همۀ ما باید باور کنیم که «می‌توانیم» و این خودباوری همان چیزی است که همواره در فرمایشات مؤکد امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست و ما باید در جهت آن حرکت کنیم.

    وزیر صمت تأکید کرد: کشور ما دارای موقعیتی استراتژیک و بهره‌مند از منابع طبیعی و انسانی قابل‌توجهی است. اگر صنعت و تولید فعال باشد، آثارش فراگیر خواهد شد. راهکار اساسی حل مسائل کشورمان هم همین است.
    وی افزود: نمود اقتصاد مقاومتی و شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی بهره‌وری دستگاه‌های دیگر در روند تولید مشهود است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کارکرد مؤثر تولید در عملکرد سایر دستگاه‌های دولتی گفت: اگر تولید رونق بگیرد، اشتغال ایجاد می‌شود و موضوعاتی مانند مالیات و روابط کارگر و کارفرما نمود بیشتری خواهد داشت.

    رحمانی اعلام کرد: امسال روحیۀ جدید، انگیزه، شور و ارادۀ جدی و جهادی در بخش تولید و صنعت پدید آمده که باید تقویت شود.
    وی گفت: صنعت برای توسعۀ واقعی به دو بال فناوری و صادرات نیاز دارد.
    رحمانی با اشاره به استقرار 6 هزار واحد فناور در پارک‌های علم و فناوری کشور، تصریح کرد: این ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن بهرۀ لازم را ببریم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اگر واحدهای بزرگ در حوزه‌های فولاد، خودرو و پتروشیمی فعال شوند، قطعا بر واحدهای کوچک و پایین‌دست نیز تأثیر خواهند داشت.

    وی گفت: ضروری است نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل در واحدهای بزرگ تداوم داشته باشد و در واحدهای کوچک از طریق تشکل‌ها ادامه یابد؛ همچنین اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه انجام شود.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: متناسب با هر نمایشگاه تخصصی، پیوست ساخت داخل تهیه و تنظیم شود.
    رحمانی بیان کرد: در سیاست‌های تجاری و وارداتی‌مان این برنامه را داریم که اگر کالای ساخت داخل به حد کافی داشتیم، وارداتش را ممنوع می‌کنیم.
    وی اعلام کرد: مجموعه‌ای را برای شناسایی کالاهای دارای امکان ساخت داخل به‌عنوان مرکز ساخت داخل راه‌اندازی کردیم که به این امورات رسیدگی کنیم.
    گفتنی است نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید با هدف رونق تولید، داخلی‌سازی نیازهای حوزه‌های صنایع خودرو و قطعات، لوازم‌خانگی، صنایع دریایی، مخابرات، نفت و گاز و پتروشیمی، با مشارکت 21 شرکت از 27 تا 30 تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر