با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو،‌ معاون وزیر نیرو و سه استاندار؛

تفاهمنامه مشارکت در "طرح نمک زدایی و انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی امضاء شد

عصر معدن- تفاهم نامه مشارکت در طرح ملی نمک زدایی و انتقال آب دریای عمان به استان شرقی کشور بین شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران و شرکت تکاپوی آب و برق شرق(تابش) عصر امروز با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو و سه استاندار به امضاء رسید.;

تفاهمنامه مشارکت در "طرح نمک زدایی و انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی امضاء شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی، محمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی و تقی زاده خامسی مدیر عامل آبفای کشور و معاون وزیر نیرو از مسوولان عالی رتبه کشور در آیین امضاء این تفاهم نامه بودند.

    شرکت تابش با هدف نیاز آب شرب و صنعت استان های نوار شرقی کشور(استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی) و عملیاتی کردن طرح نمک زدایی و انتقال 250 میلیون متر مکعب در سال آب را در فاز نخست (افق 1404) در دستور کار دارد.

    بر این اساس تمام فرایند انتقال آب دریا به این سه استان، توسط بخش خصوصی انجام می شود. ایمیدرو، وزارت نیرو، استانداری های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به عنوان مجموعه های ناظر در این طرح حضور خواهند داشت.

    شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران به عنوان یکی از مجموعه های تحت پوشش ایمیدرو، در این طرح مشارکت 20 درصدی دارد.

    شرکت های مبارکه، توسعه فراگیر سناباد، فولاد خراسان، اپال پارسیان و فولاد کاوه شرق از جمله سرمایه گذاران این طرح به شمار می روند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر