آب خلیج فارس، در سال ۹۸ به گل گهر می رسد

عصر معدن- همزمان با روز جهانی کارگر و هفته بسیج کارگری در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه آیین تقدیر از کارگران نمونه شرکت گل‌گهردر محل سالن پردیس امید این شرکت برگزار شد.;

آب خلیج فارس، در سال ۹۸ به گل گهر می رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه «عصرمعدن»، در این مراسم ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت گل گهر موفقیت‌های حاصل شده طی سالیان گذشته در مجموعه گل‌گهر را حاصل لطف خداوند و تلاش تمامی عزیزان مشغول به کار در این مجموعه بزرگ دانست.

    تقی‌زاده در این مراسم به پروژه انتقال آب خلیج‌فارس اشاره کرد و گفت: این پروژه به 7000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد، امسال به معاونان شرکت گفته‌ام اگر لازم شد 1000 میلیارد نیز خرج خواهیم کرد تا این پروژه هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد، بناداریم در سال 98 آب خلیج‌فارس را در سیرجان داشته باشیم و بدین طریق خدمتی بزرگ به مردم شهرستان داشته باشیم.

    وی سال 1396 را سالی پر برکت و سرشار از موفقیت متعدد برای شرکت گل‌گهر دانست و این موفقیت‌ها را نتیجه به ثمر رسیدن تلاش تمام کارگران، تکنسین‌ها و مهندسین شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و تمام شرکت‌های زیرمجموعه دانست.
    تقی‌زاده میزان تولید محصول در منطقه گل‌گهر، در سال گذشته را بیش از 31 میلیون و 400 هزار تن اعلام کرد و افزود: از این میزان حدود 18 میلیون و 340 هزار تن مربوط به کنسانتره، 11 میلیون تن گندله و 2 میلیون و 80 هزار تن آهن اسفنجی بود. در مجموع در سال 1396 میزان تولید محصول در مجموعه گل‌گهر نسبت به سال 1393 رشد 133 درصدی داشت و امیدواریم امسال نیز شاهد افزایش تولید در شرکت گل‌گهر و منطقه گل‌گهر باشیم.
    به گفته تقی زاده، قسمتی از این افزایش تولید ناشی از راه‌اندازی واحدهای جدید و بخشی نیز ناشی از افزایش تولید حاصل از نوآوری و تلاش تمامی کارکنان برای بالا بردن افزایش بهره‌وری خطوط فعال بود که درنهایت نیز موجب شد در تمامی خطوط تولید بتوانیم از ظرفیت اسمی فراتر رویم.

    مدیرعامل شرکت گل‌گهر در ادامه گفت: در سال گذشته در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر توانستیم به رقم بسیار بالای تولید 25 میلیون و 200 هزار تن محصول دست یابیم؛ کسب این موفقیت مسلما نتیجه لطف خداوند متعال و تلاش و همدلی تک تک شما عزیزان بود. میزان تولید در شرکت گل‌گهر در سال 96 نسبت به سال قبل رشد 25 درصدی داشت، همچنین رقم رشد نسبت به سال 93 معادل 77 درصد بود. به امید خدا و تلاش شما عزیزان امید داریم که در امسال از مرز تولید 27 میلیون تن عبور کنیم.

    وی گفت: در سال 1393 میزان تولید گندله در شرکت گل‌گهر معادل 5 میلیون تن بود که با راه‌اندازی خط 2 و افزایش زیرسقف تولید گندله در گندله‌سازی شماره1در سال گذشته توانستیم تولید بیش از11 میلیون تن را محقق کنیم که این امر تاثیر بسزایی در مجموع تولید گندله در کشور داشت. اتمام طرح گندله‌سازی شماره 2 علارغم مشکلات مالی و فراتر رفتن از ظرفیت تولید اسمی یکی دیگر از جلوه‌های تلاش تمامی عزیزان در مجموعه گل‌گهر بود. همچنین بناداریم که در امسال تولید 11.5 تا 12 میلیون تن گندله را که فراتر از ظرفیت اسمی است را محقق کنیم.

    وی افزود: یکی از اصلی‌ترین موارد مورد بررسی در هر شرکتی، سرانه تولید است؛ سرانه تولید به‌ازای هریک از کارکنان را از16 هزار تن در سال 1393 به 30 هزار تن در سال گذشته ارتقا یافت، این امر حاکی از رشد 87 درصدی افزایش بهره‌وری و راندمان کاری پرسنل دارد. از تک تک کارگران، مهندسین و مدیران مجموعه برای کسب چنین موفقیتی تشکر می‌کنم.

    تقی‌زاده در ادامه یکی از اصلی‌ترین چالش‌های شرکت در سال 1394 را بحث حمل‌ونقل دانست و افزود: در سال 1394 برای حمل تمام محصول تولیدی خود با مشکل روبه‌رو بودیم اما با افزایش ظرفیت حمل از 8 میلیون تن به 13 میلیون و 300 هزار تن دیگر هیچ مشکلی در این زمینه نیز نداریم.

    مدیرعامل شرکت گل‌گهر در ادامه ایجاد اشتغال در منطقه را افتخاری دیگر برای شرکت گل‌گهر دانست. وی بیان کرد درحال‌حاضر 19 هزار و 486 نفر در شرکت گل‌گهر مشغول به کار هستند و مایه افتخار ماست که طی 3 سال اخیر توانستیم 6 هزار و 831 نفر شغل در منطقه ایجاد کنیم. وی دائمی، تولیدکننده بودن و ایجادکننده ثروت بودن را ویژگی مشاغل ایجاد شده دانست.

    تقی‌زاده در ادامه به حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، توسط شرکت گل‌گهر اشاره کرد و گفت: گل‌گهر طی سال‌های اخیر به‌دنبال توسعه بود و حجم زیادی سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی سودده انجام داد.

    وی در ادامه صرف سود و منابع مالی شرکت را در پروژه‌های توسعه‌ای و سازندگی مزیت گل‌گهر دانست و در ادامه گفت: طی 3 سال اخیر 8600 میلیارد تومان سرمایه در طرح‌های توسعه گل‌گهر به بهره‌برداری رسیده است، همچنین 24 هزار میلیارد پروژه دیگر در دست اجرا داریم و امیدواریم امسال و سال آتی این پروژه‌ها محقق شوند.
    در ادامه مدیرعامل شرکت گل‌گهر به برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای در مملکت اقیانوسی از اطلاعات به عمق 1 سانتی‌متر هستند و در هر زمینه‌ای بدون هیچ اطلاعاتی اظهار نظر می‌کنند. در حال‌حاضر وضعیت گل‌گهر از لحاظ اعتبار در دنیا به‌نحوی است که شرکت‌های خارجی پذیرفته‌اند با اعتبار شرکت و بدون ضمانت دولت به ما وام ارزی دهند.

    در ادامه مراسم کارگران نمونه سال 96 شرکت معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند، سپس برگزیدگان دومین دوره جشنواره نظام پیشنهادات شرکت گل‌گهر معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر