مدیر مجتمع معدنی چادرملو در تشریح آخرین وضعیت معدن:

خرید سنگ آهن از معادن کوچک اطراف در حال بررسی است

مذاکره با شرکای خارجی برای طرح های جدید چادرملو

عصر معدن- مدیر مجتمع معدنی چادرملو بیان کرد: در حال حاضر عیار سنگ آهن مزبور بالغ بر ۵۳.۵ درصد است که تلاش داریم تا با راهکارهای درنظر گرفته شده عیار سنگ آهن را به ۶۷درصد افزایش دهیم.;

خرید سنگ آهن از معادن کوچک اطراف در حال بررسی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، سید محمد ابریشمی، مدیر مجتمع معدنی چادرملو وضعیت این شرکت را تشریح کرد و با اظهار این مطلب که ذخیره زمین شناسی معدن «کچاد» بالغ بر 400 میلیون تن و ذخیره استخراجی آن بالغ بر 290 میلیون تن پیش بینی شده است،  گفت: در حال حاضر تنها 62میلیون تن ذخایر در معدن مزبور باقی مانده که پیش بینی می شود طی 3 تا 4 سال آینده به اتمام برسد.
    وی دربازدید انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه  از مجتمع «چادرملو» به تشریح وضعیت معدن پرداخت و گفت: هدف ما استخراج سنگ آهن با خلوص بالا است. در حال حاضر عیار سنگ آهن مزبور بالغ بر 53.5 درصد است  که تلاش داریم تا با راهکارهای درنظر گرفته شده عیار سنگ آهن را به 67درصد افزایش دهیم.
    ابریشمی در ادامه به خلوص فسفر موجود در سنگ آهن اشاره کرد و گفت:  در حال حاضر خلوص فسفر بالغ بر 0.9 درصد است که برای احیای مستقیم نیاز است تا این خلوص به 0.1 درصد کاهش یابد. همچنین عیارسازی سیلیس نیز در این فرآیند به طور متوسط 6درصد است که این درجه نیز باید به 2.7 درصد کاهش یابد تا پروسه احیای مستقیم با روندی مناسب همراه شود.
    وی در ادامه به ظرفیت تولید 7.5 میلیون تن کنسانتره در سال اشاره کرد و گفت: اما با توسعه های صورت گرفته، قابلیت تولید 10.5 میلیون تن را در سال داریم. در این راستا طبق پیش بینی های صورت گرفته، تولید سال جاری 9میلیون تن درنظر گرفته شده است. برای تولید این میزان کنسانتره نیاز به استخراج 13.5 میلیون تن سنگ آهن داریم.
    مدیر مجتمع معدنی چادرملو ادامه داد: تمام تولید کنسانتره یاد شده در مصرف داخل نیاز است و صرف تولیدات محصولات داخلی می شود.
    ابریشمی در ادامه با اظهار این مطلب که 30 تا 35 درصد از کل تولیدات فولاد کشور توسط معدن چادرملو تهیه می شود، گفت: بخش عمده ای از تولیدات کارخانه از طریق راه آهن به کارخانه گندله سازی منتقل می شود،گفت: در این کارخانه شاهد تولید آهن اسفنجی و شمش فولاد هستیم. اضافه تولید نیز به صنایع فولاد سازی کشور منتقل می شود.
    وی در خصوص تامین آب مورد نیاز مجتمع چادرملو نیز گفت: 2منبع اصلی برای تامین آب داریم. دشت سپیدان و به آباد دو منبع اصلی برای تامین آب مورد نیاز هستند.  طبق پیش بینی های صورت گرفته آب تهیه شده از این دو منبع اصلی، تمامی نیازهای تولید را مرتفع می کند و به این ترتیب هیچ مشکلی در زمینه کمبود آب و توقف در تولید نخواهیم داشت.
    ابریشیمی در ادامه تاکید کرد: ضمن اینکه انتقال آب از خلیج فارس نیز در برنامه قرار دارد که تامین مالی این طرح از بانک های داخلی صورت می گیرد.
    وی در خصوص معدن d19 نیز توضیح داد: در حال حاضر محیط زیست مطالعات این معدن را متوقف کرده است. باید دوباره مذاکراتی با این سازمان صورت گیرد. این در حالی است که سازمان انرژی اتمی نیز در آخرین اظهارات عنوان کرده که این منطقه پرتوزا است و باید بررسی های لازم در این زمینه صورت گیرد.
    به گفته ابریشمی، بر اساس نتایج اکتشافی این معدن جدید 5 تا 15 سال نیاز چادرملو به خوراک اولیه را مرتفع می کند.
    وی ادامه داد : به طور همزمان معدن D19  و خرید سنگ آهن از معادن کوچک اطراف در حال بررسی است تا چنانچه معدن مزبور در زمان مشخص به بهره برداری نرسد، خرید مواد اولیه از معادن اطراف جایگزین آن شود.
    وی در ادامه به مذاکرات انجام شده با شرکای خارجی به منظور فاینانس اشاره کرد و گفت: در طرح های جدید با شرکای خارجی در حال مذاکره و تامین مالی از این طریق هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر