معاون وزیر صمت:

صنایع آب بر به سواحل جنوبی کشور هدایت می‌شوند

عصر معدن- با توجه به کمبود آب در مناطق مرکزی، صنایع آب بر جدید به سواحل جنوبی هدایت می شوند.;

صنایع آب بر به سواحل جنوبی کشور هدایت می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان اظهار داشت: این یک راهبرد آمایشی است که با جدیت پیگیری می شود.

    سعید زرندی صنایع فولاد را به عنوان یکی از صنایع آب بری نام برد که به سمت سواحل خلیج فارس و دریایی عمان در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان سوق می یابند و گفت: آینده این استان ها را صنعتی پیش بینی کرده ایم.

    وی ادامه داد: برای تحقق این برنامه باید همه زیر ساخت ها فراهم شود، بنابراین مسوولان هرمزگان این موضوع به اضافه برنامه های توسعه ای مناطق ویژه اقتصادی را با جدیت پیگیری کنند و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در حال تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این استان ها است. 

    جلوی خام فروشی گرفته می شود

    زرندی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: جلوی خام فروشی با توجه به ارزش افزوده پایینی که برای کشور دارد گرفته می شود و این کار در بخش محصول‌های فلزی درحال پیگیری است.

    وی ادامه داد: با توجه به نیاز کشور به شمش و گندله نباید اجازه داد مواد معدنی خام و با ارزش افزوده پایین صادر شود.

    وی گفت: به همین منظور رویکرد تکمیل زنجیره ارزش و تشویق سرمایه گذاران به ایجاد صنایع پایین دستی صنایع فلزی و پتروشیمی درحال پیگیری است.

    60 درصد بار مالیاتی کشور بر دوش حوزه تولید است

    زرندی همچنین با اشاره به برنامه مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: بر اساس برخی برآوردها نزدیک به 60 درصد مالیات کشور توسط بخش تولید پرداخت می شود که علت آن فرار مالیاتی و وجود معافیت های مالیاتی فراوان است. 

    وی ادامه داد: در راستای کمک به بخش تولید باید نگاه ها به گرفتن مالیات از تولیدکنندگان تغییر یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر