اعلام برنامه فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری برای تامین آب

عصر معدن- مدیر عملیات فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری درباره برنامه تولیدی این شرکت در سال جاری اظهار کرد: برنامه تولید سال ۹۷ به میزان ۶۰۰ هزار تن آهن اسفنجی با کیفیت مطلوب است که از این میزان تا به امروز ۷۶ درصد محقق شده است. البته از برنامه ۹ ماهه ۹۶درصد محقق شده است.;

اعلام برنامه فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری برای تامین آب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶:۰۰

    جمشید علی بابایی در گفت و گو با «عصرمعدن» با اشاره به موضوع آب و تدابیر فولاد سفیددشت برای تامین این نیاز، تصریح کرد: شرکت فولاد سفید دشت در زمینه تامین آب چند پروژه را انجام داده است. در واقع این اقدامات در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت جای گرفته است.
    علی بابایی افزود: در برنامه کوتاه مدت آب از طریق برخی چاه‌ها که شرکت آب استان معرفی کرده بود تامین می‌شود یا اینکه از طریق تانکرهای آب از مناطق دیگر آب به شرکت برسد.
    وی با اشاره به برنامه میان مدت، اضافه کرد: در برنامه میان مدت طراحی و اجرای پروژه پساب توسط یک شرکت دانش بنیان در حال انجام است و حداکثر تا 4 ماه آینده این پروژه که به اسم UF است به بهره برداری می رسد. با افتتاح این پروژه پساب شهر بروجن تصفیه شده و به مصرف واحد احیا مستقیم و دیگر واحدها می رسد.
    به گفته علی بابایی، این پروژه به دلیل آنکه ظرفیت بالایی نداشته و تنها می تواند به مصرف احیا مستقیم برسد، در دسته میان مدت قرار گرفته است.
    وی با اشاره به برنامه بلند مدت، بیان کرد: در این برنامه قرار است از طریق خط لوله ای که در حال اجرا است، بین تصفیه‌خانه بروجن و شرکت فولاد سفید دشت، همچنین اجرای پروژه تصفیه خانه صلی در محل فولاد سفید دشت آب مورد نیاز برای کلیه واحدهای شرکت تامین شود. براساس برنامه پیش بینی شده است تا پایان سال 98 خط انتقال پساب و تصفیه خانه ثانویه به بهره برداری برسد.
    مدیر عملیات فولاد سفیددشت اظهار کرد: در اجرای این پروژه ها نکته مهم کاهش مصرف آب است که شرکت آن را دنبال می کند. درواقع تلاش بر آن است تا در این پروژه به محیط زیست کمک شده و بتوانیم به جای آب های سطحی و زیرزمینی از پساب استفاده کنیم. با تحقق این پروژه شاهد صرفه جویی چشمگیری در مصرف آب خواهیم بود.
    علی بابایی با اشاره به اولویت های شرکت در سال 98، تصریح کرد: اولویت های سال 98، اجرای پروژه UF و تکمیل پروژه خط انتقال آب است. البته افزایش ظرفیت تولید نیز از دیگر برنامه های در دستور کار است تا به ظرفیت اسمی واحد آهن سازی دست پیدا کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر