دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران به «عصر معدن« گفت:

قیمتهای دلخواهی شفاف شوند

عصر معدن- دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران می گوید: قیمت پایه مفهوم قیمت نهایی را ندارد. در واقع قیمت پایه مفهوم و آغاز رقابت است و به معنای قیمت نهایی نیست.;

قیمتهای دلخواهی شفاف شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰:۰۰

    امیر حسین کاوه در گفت وگو با «عصرمعدن» با بیان این مطلب در ادامه افزود: به عنوان مثال قیمت پایه می تواند 1دلار باشد اما مهم این است در عرضه و تقاضا قیمت کشف می شود و از آنجاییکه عرضه کنندگان ما انحصاری هستند و تعدادشان محدود است همیشه قیمت به شکل دلخواه عرضه کننده کشف می شود و ربطی به قیمت سهام و قیمت دستوری ندارد. در واقع اکنون تعیین قیمت حالت رها شده و دلخواهی را به خود گرفته که باید شفاف شود.
    وی افزود: اکنون شرایط به گونه ای است که عرضه کننده با هر شرایطی که بخواهد محضولات خود را به فروش می رساند در این راستا نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامی انجام داد و  برای قیمت پایه فرمولی را پیشنهاد داد که دران نیز آمده قیمت پایه هم فهوم قیمت نهایی را ندارد.
    کاوه ادامه داد: در بورس قیمت ها بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا  و رقابت مشخص و تعیین می شود اما از آنجایی که در برخی موارد بورس نیز در اختیار عرضه کنندگان انحصاری قرار دارد بر اساس نظر خاص آنها قیمت معلوم و تعیین می شود.
    به گفته دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران، گاهی سواستفاده برخی از شرایط دیده می شود، این در حالی است که اگر فردی الفبای بورس را بداند بر این موضوع آگاه است که قیمت پایه ربطی به قیمت نهایی ندارد. در واقع سواستفاده از عدم آگاهی برخی افراد درباره قیمت پایه اکنون در کشور دیده می شود که باید تدبیری برای آن اندیشید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر